به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: با حضور فرماندار میبد و معاونت صنایع دستی اداره کل و جمعی از مسئولین از بانوان هنرمند فعال در رشته کاربافی  تجلیل بعمل آمد.

 در این دیدار که در فرمانداری شهرستان میبد صورت گرفت در ابتدای جلسه معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ضمن تشکر از فرماندار میبد و حمایت بی دریغشان از این هنر صنعت  گفت: صنایع دستی در میبد بسیار باارزش و دارای اهمیت هست و در رشد اقتصاد خانواده ها بسیار موثر می باشد.

محمدرضا دهقان افزود: در سال جاری کاربافی در فهرست میراث ناملموس به ثبت رسیده که این به خاطر وجود بیش از 150 هنرمند کارباف در این شهرستان میباشد و نتیجه این کار  پویایی و سرزنده بودن این هنر نزد هنرمندان این رشته است بطوریکه هم اکنون در چندین بخش و روستا کارگاه کاربافی با کمک فرمانداری، بخشداری و دهیاری در حال فعالیت می باشد.

این مقام مسئول افزود: خوشبختانه بازار شال بافی رونق بسیار خوب است بطوریکه در روستاها نیز در حال تولید        می باشد و در ایجاد اشتغال بویژه برای خانم های خانه دار نقش بسزایی دارد.

در ادامه این جلسه فرماندار میبد گفت: رونق صنایع دستی در هر خانه و تولید انبوه آن بیشترین منفعت در آینده متوجه رونق اقتصاد در زمینه توریسم میباشد زیرا صنایع دستی یکی از ارکان مهم گردشگری یک کشور می باشد.

 مهندس فلاح در ادامه افزود: صنایع دستی یک شغل نیست بلکه عشق هست که به آدمی آرامش و دلگرمی خاصی می بخشد و در سلامت روح و جسم آدمی اهمیت فروان دارد.

فرماندار میبد با بیان اینکه در صنایع دستی کیفیت حرف اول را میزند گفت: در صنایع دستی باید به سمت کارهای لوکس و فانتزی رفت تا بتوان نیاز یک گردشگر و توریسم برآورد کرد و از کیفیت و بسته بندی خوبی برخوردار باشد تا بتواند با صنایع دستی دیگر کشور ها برابری کند.

 در پایان این جلسه از خانم ها شریف زاده، حسین زاده، کوچکی و معصومی که در زمینه کاربافی فعالیت دارند با اهداء لوح سپاس قدردانی بعمل آمد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا