مدیر بورس منطقه ای یزد با اشاره به ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و تولیدی این استان گفت: یزد می تواند به عنوان قطب صنعت مالی و خدمات گمرکی و بورس کشور مطرح باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی اکبر جعفری " در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان ، اعتماد مردم را مهمترین سرمایه صنعت مالی دانست و و افزود: یزد از این فرصت بهره مند است و در سابقه تاریخی، مردم کشور اعتماد خوبی به یزدی ها دارند.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به وجود نهادهای مالی قوی در یزد، استان یزد این قابلیت را دارد که دارای بانک اختصاصی  باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد کاشی و سرامیک کشور در یزد تولید می شود این استان از ظرفیت راه اندازی بورس ویژه کاشی و سرامیک  برخوردار است .

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از اقدامات بورس تامین منابع مالی بخش صنعت و تولید و هدایت سرمایه های خرد مردم به این سمت است ؛ گفت:  بورس یزد طی سالهای گذشته از طریق انتشار انواع اوراق مشارکت این امکان را فراهم نموده است.

جعفری با بیان اینکه در کشور های توسعه یافته مردم بخش مهمی از منابع مالی خود را در بورس سرمایه گذاری می کنند افزود:  باید مردم را تشویق کنیم تا بخشی از منابع مالی خود را  به سمت بورس هدایت کنند.

مدیر بورس منطقه ای یزد تعداد سهامداران بورس یزد را بیش از 100 هزار نفر اعلام و خاطر نشان کرد: بخشی از منابع مالی بورس در بخش صنعت آهن و فولاد هزینه شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا