یزدفردا"نخستین جلسه ستاد اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن 95 در استان یزد تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، نخستین جلسه ستاد اجرای آزمایشی سرشماری نفوس و مسکن 95 در یزد باحضور رئیس سازمان مدیریت بعنوان مدیر اجرای سرشماری استان، معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت به عنوان قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان، کارشناس مسئول فنی و اجرایی شهرستان و کارشناسان فناوری اطلاعات، نقشه و تبلیغات برگزار شد.

قائم مقام مدیر اجرای سرشماری استان در این جلسه با تاکید بر حسن تعامل دستگاه های مختلف و سازمان مدیریت بمنظور اجرای هرچه بهتر آزمایش سرشماری تصریح کرد: بهره گیری از تب لت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن موجب شده تا این اجرای آزمایشی، بیش از پیش حائز اهمیت شود.

محمد حمید فخرالدین، بهره گیری از تب لت را اقدامی در جهت صرفه جویی در مصرف کاغذ و تسریع در انجام سرشماری نفوس و مسکن ذکر کرد و گفت: خطاهای آمارگیران با استفاده از نرم افزارهای مکانی به حداقل می رسد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت با اشاره به اینکه استان یزد ظرفیت های بالایی در حوزه فناوری اطلاعات دارد، تصریح کرد که در سرشماری 95 می توان مردم را به تکمیل اینترنتی و غیرحضوری فرم های سرشماری تشویق کرد.

وی با اشاره به احیای سازمان مدیریت در چند ماه گذشته بر هماهنگی واحدهای سازمانی بمنظور پشتیبانی شایسته از اجرای این طرح ملی تاکید کرد و گفت: منطقه آزادشهر یزد بعنوان پایلوت در این مرحله در نظر گرفته شده است.

فخرالدین اضافه کرد: ماموران آمارگیر همراه با تب لت نسبت به مراجعه به منازل و تکمیل فرم 1200 خانوار اقدام خواهند کرد.

رضا ولی زاده رئیس گروه اجرای طرح های آماری و سرشماری سازمان مدیریت نیز در این جلسه به ارائه توضیحاتی پیرامون ارکان ستاد اجرا و مجموعه سوالات ماموران آمارگیر پرداخت.

کارشناسان فناوری اطلاعات، نقشه و تبلیغات نیز در این جلسه به طرح مباحث مورد نظر پرداختند.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95، آزمایش 94، همزمان با سراسر کشور از 3 آبان لغایت 4 آذرماه امسال در یزد برگزار خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا