صبح روز هیجدهم مهرماه هم‌زمان با چهارمین روز هفته‌ی ملی کودک، بیش از 700 کودک یزدی میهمان ویژه‌برنامه‌ی گرامی‌داشت این هفته با عنوان 'دنیا با لبخند کودکان زیباست' شدند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا "در این ویژه‌برنامه‌ی شاد و متنوع که در سالن هلال‌احمر برگزار شد، استاندار، معاونان و مشاوران وی و فرماندار یزد جمعی از مسوولان استانی کودکان حاضر در این برنامه را همراهی کردند.
استاندار یزد:
مواظب باشیم تا دنیای پاک کودکان آسیب نبیند
استاندار یزد در ویژه‌برنامه‌ی گرامی‌داشت روز جهانی و هفته‌ی ملی کودک گفت: " دنیا با لبخند کودکان زیباست" شعار امسال روز جهانی کودک است. دنیایی به زیبایی دنیای کودکان وجود ندارد، دنیایی که صادقانه، شفاف، پاک و دور از هرگونه پلیدی و زشتی و عاری از خودنمایی است. دنیایی زیبا، دلنشین ، لذت‌بخش. کودکان صاحب دل‌های پاک هستند و ما باید مواظب باشیم تا این دنیای پاک آسیب نبیند و آلوده نشود.
سیدمحمد میرمحمدی ادامه داد: باید ظرفیت و استعداد کودکانمان را ساماندهی کرده و مطابق آن برنامه‌هایی هدفمند و متناسب برای رشد و پرورش و آموزش آن‌ها طراحی و اجرا شود. اینجاست که مسوولیت مربیان و مسوولان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که رسالتش رشد فکری کودکان است، نقش حساسی دارد و بدین‌ترتیب آموزش و پرورش و مراکز آموزشی نیز نقش دارند تا در این فضاها استعداد کودکان این سرمایه‌های عظیم جامعه را با انواع و اقسام تناسب و عوامل فکری شکل گرفته و صحیح هدایت ‌کنند.
میرمحمدی یادآور شد: مربیان کودک در کانون، کودکان را پاره‌ی تن خود می‌دانند و آن ها در گوشه‌ای از قلب خود جای می‌دهند و مهربانانه آن‌ها را در مسیر رشد استعداد و توانمندهایشان هدایت می‌کنند.
مدیرکل کانون استان یزد نیز در این ویژه‌برنامه ضمن خیرمقدم به کودکان و مسوولان حاضر گفت: در کشور ما یک هفته با عنوان هفته‌ی‌ ملی کودک در نظر گرفته شده است تا تاکیدی بر حقوق ،اهمیت و جایگاه کودکان در جامعه باشد. هر ملتی می‌خواهد، جامعه ای سالم و پیشرفته داشته باشد باید به کودکان و حقوق آن‌ها توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشد. تاکید بر این‌که بچه‌ها نیاز به آرامش دارند. هر کودک حق دارد در فضایی پر از مهربانی، تفریح کند. بازی کند،، نقاشی کند، با موسیقی آشنا شود، به سفر برود، در نمایش شرکت کند، به سیرک، موزه، باغ‌وحش و پارک برود. از همه مهم‌تر کودکان حق دارند در محیطی پر از نشاط، شادی، امنیت و آرامش زندگی کنند و این همه ،مسوولیت و وظیفه‌ی ما بزرگ ترهاست.
عباسعلی دانافر اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مسوول ستاد گرامی‌داشت هفته‌ی ملی کودک با همکاری و هم‌فکری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کودک در طول این هفته برنامه‌های پرمحتوا، متنوع و شاد را تدارک دیده است تا شعار هفته‌ی ملی کودک با عنوان " دنیا با لبخند کودکان زیباست" را محقق سازد.
قصه‌گویی مینا قهوه‌چی عضو مرکز شماره‌ی دو یزد با عنوان " روباه خرسوار" آیتم طنز عروسکی، پخش کلیپ حقوق کودک، پخش انیمیشن "دولاک‌پشت تنها" ساخت اعضای مرکز شماره‌ی سه یزد، انیمیشن " عروسی شاپرک" از تولیدات کانون و دوبله طنز انیمیشن "ربات و کشاورز" کاری از روح‌الله پوررضا از همکاران کانون استان یزد از جمله برنامه‌های جشن گرامی‌داشت هفته‌ی ملی کودک بود.
گفتنی است این برنامه با همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، استانداری، آموزش و پرورش، جمعیت هلال‌احمر، سازمان بهزیستی، سازمان فرهنگی وررزشی شهرداری، هیئت ورزش‌های همگانی، صدا وسیمای مرکز یزد، کمیته‌یامداد، نهاد کتاب‌خانه‌های استان، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و.. برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا