رئیس گروه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام کرد: متولیان حسینیه ها و مساجد، روحانیون و عزاداران در ماه محرم ،  برای به حداقل رساندن حوادث برق گرفتگی تلاش کنند.

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد مهندس علی اکبر زابلی در آستانه ماه محرم در گزارشی به خبرنگار ما عنوان کرد: متاسفانه ایمنی مساجد فاقد متولی مشخصی است و این مبحث مهم می بایست با اهتمام  از سوی متولیان مساجد ، روحانیون و عزاداران پیگیری شود.

وی تاکید کرد: هر فرد به نوبه خود به صورت تذکر شفاهی ، راهنمایی ، مالی و متخصصین امر با کمک فنی ، چالش ها و مشکلات ایمنی مساجد و حسینیه ها را به حداقل برسانند.

مهندس زابلی با اشاره به اینکه امکان وقوع حوادث در ماه محرم در مساجد و حسینیه ها افزایش می یابد ، خاطرنشان کرد: سلامت وضعیت کلیدها ، اتصالات و پریزهای برق ، اطمینان از دربسته بودن تابلوهای برق و در دسترس قرار گرفتن آن برای افراد مشخص و دور از دسترس کودکان مدنظر قرار گیرد.

وی داشتن سیستم ارتینگ برای محافظت از اتصال بدنه وسایل الکتریکی نظیر آبسردکن ها را ضروری دانست و افزود: استفاده از لوله آب یا گاز که توسط برخی افراد ناآگاه توصیه می شود، خطرناک و حادثه ساز است.

رئیس گروه ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان یزد متذکر شد: استفاده از سیمهای بلند به عنوان رابط وسایل برقی ، احتمال لطمه دیدن و خطر برق گرفتگی را می افزاید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا