به گزارش روابط عمومی: به مناسبت فرا رسیدن 18 مهرماه سالروز تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی  دکتر صدرا ابرقویی رئیس واحد استان یزد به جایگاه این دانشگاه در آستانه 23 سالگی اشاره کرد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی در شرایطی وارد بیست و سومین سال فعالیت خود در عرصه آموزش عالی کشور می شود که اولا جایگاه برتر و ویژه ای در رشته های فنی و ارائه آموزش های مهارتی و توانمند سازی فارغ التحصیلان در سطح کشور پیدا کرده است. ثانیاً با توجه به شرایط و نیازهای روز کشور طرح های مختلفی در زمینه گسترش آموزش های مهارتی، پژوهشی داشته و خواهد داشت. ثالثاً با گذشت نزدیک به ربع قرن فعالیت، امکانات فیزیکی و آموزش  علی رغم نداشتن بودجه دولتی، زیرساخت های دانشگاه در سطح نسبتا خوبی قرار گرفته که همواره در بین سایر دانشگاه ها و موئسسات آموزش عالی حرف های زیادی برای گفتن داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: بزرگداشت فعالیت 23 ساله دانشگاه جامع علمی کاربردی، فرصتی است برای معرفی خدمات و دستاوردهای دانشگاه طی 23 سال سابقه با ارزش و نگاهی جدید همراه با فرصت ارزیابی امور و ایجاد توانی مضاعف در پیشبرد برنامه ها، اهداف و تقویت جایگاه دانشگاه در راستای ایجاد اشتغال و برطرف کردن  مشکلات این بخش از جامعه که همواره دغدغه مسئولین نظام بوده است.

وی در ادامه افزود: قطعا امروز آنچه به عنوان کارنامه این دانشگاه مورد توجه و قابل تقدیر است فعالیت های این دانشگاه در زمینه اجرای آموزش های مهارتی و توانمند سازی فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی گفت: عدم انطباق تحصیلات دانش آموختکان با نیاز بازار کار باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی از جمله بیکاری بخش بزرگی از نیروی تحصیلکرده جامعه خواهد شد. دانشگاه جامع علمی- کاربردی به تربیت دانشجویی میپردازد که در بازار و محیط کار به مهارت او نیاز است. این دانشگاه در سالهای گذشته با ارئه آموزش های مهارتی و آموزش در محل کار به دانشجویان توانسته کمک شایانی به قشر تحصیلکرده جامعه بکند به این معنی که فارغ التحصیل این دانشگاه کمتر از دیگر فارغ التحصیلان دغدغه کار و اشتغال داشته و دارند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا