اولین دوره همایش ملی " اندیشه های قرآنی و تفسیری امام خمینی (ره) " با همکاری موسسه حفظ و نشر آثار امام (ره) و همچنین مرکز فرهنگی دانشجویی امام خمینی و انقلاب اسلامی ، دوشنبه 20 مهرماه 1394 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار خواهد شد .

حجه الاسلام کمال خواجه پور  گفت : در جریان همایش مذکور 70 مقاله به دبیر خانه رسیده که از این تعداد ،40 مقاله پذیرفته شده که 25 مقاله به صورت شفاهی و 15 مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد که هم اکنون چکیده مقالات برای ارائه به شرکت کنندگان فراهم گردیده است.

وی  محورهای اصلی همایش را علوم قرآنی و مبانی تفسیر ، روش شناسی تفسیری ،  تاویلات عرفانی و مبانی آن ، فهم قرآن و مراتب و موانع آن و فهم مقاصد و اهداف متعالی قرآن برشمرد .

وی مهم ترین اهداف همایش را، شناخت بیشتر قرآن و آشنا شدن با اندیشه های بلند حضرت امام خمینی (ره )عنوان کرد .

دکتر خواجه پوربا بیان این که شرکت در این همایش برای عموم آزاد است گفت : افتتاحیه همایش ، روز دوشنبه ساعت 8 صبح، درمکان ساختمان دکتر سلطانی و با سخنرانی دکتر خسروی آغاز خواهد شد .

وی ادامه داد : در این همایش هم اساتید و هم دانشجویان در ارائه مقالات مشارکت داشته اند که دراین میان نام اساتید متعدد و قابل توجهی از دانشگاه آزاد اسلامی یزد به چشم می خورد.

دبیر همایش تصریح کرد :این همایش به صورت پیش همایشی خواهد بود برای برگزاری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی و تفسیری امام که توسط مرکز پژوهشی امام خمینی (ره) در تهران برگزار خواهد شد و این مقالات مجددا در آن همایش ارائه خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا