یزدفردا "شهردار و رئیس شورای شهر یزد از پشت صحنه فیلم پنج بازدید کردند. محمدرضا عظیمی زاده و حجت الاسلام عباس زارع با حضور در پشت صحنه فیلم پنج که به مناسبت سال خوش آمدگویی به یزد ساخته می شود، در جریان ساخت این فیلم قرار گرفتند.
به گزارش یزدفردا:سید مجتبی حسینی نویسنده و کارگردان این فیلم در این دیدار در خصوص انتخاب لوکیشن ها که همگی در بافت تاریخی یزد هستند توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: یزد به عنوان اولین شهر خشتی دنیا ویژگی های منحصر به فرد و چشم نوازی دارد، تلاش ما نیز این بوده این زیبایی را در دل یک داستان به تصویر بکشیم.

حسینی همچنین انتخاب حسین نیکخواه یکي از آخرين بازماندگان هنر دارایی بافي یزد كه در كارگاه قديمي و بازسازي شده ي خجسته مشغول به كار است را در نقش خود از دیگر ویژگی های این کار ذکر کرد.
وي ضمن سپاسگزاري از صبوري و همكاري ساكنين بافت تاريخي يزد با گروه توليدي گفت: فیلمبرداری این فیلم که به روش سیاه و سفید است در محله فهادان و ابوالمعالی به پایان رسیده و گروه مشغول برداشت سکانس های مربوط به کارگاه دارایی بافی در میدان وقت الساعت هستند. "پنج" داستان پیرمرد دارایی بافی است که کار و زندگی اش را با یک ساعت تنظیم کرده، خراب شدن این ساعت، ریتم زندگی او را به هم می زند
سایر عوامل عبارتند از؛ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: آصفه صنع صانعی،دستیار دوم: محدث یوسفی، مدیر فیلمبرداری: عباس عسگری، نور پرداز: محمد عسگری، مدیر صدابرداری: آرش برومند، دستیار صدابردار: مهرداد کبیری نائینی فر، طراح صحنه:سيدمحسن افزوني، گریم: منا صادقی، عکاس:حسین صباغ، مدیر تولید: ابوالفضل موزه كش، پشتیبانی تهیه و تولید:عماد تشکری، انتخاب بازیگر: رضا آقایی و بازیگران: حسین نیکخواه، عاطفه ابراهیمی، مجید عظیمی نیا، علي ندافيان و... هستند.
گفتنی است شهرداری یزد، شورای شهر یزد و هتل های زنجیره ای مهر از حامیان این فیلم هستند.




سایت خبری یزد فردا

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا