سومین جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با مدیران عامل نیروگاه‌های دولتی، خصوصی، B.O.O و DG استان برگزار شد.

سومین جلسه مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با مدیران عامل نیروگاه‌های دولتی، خصوصی، B.O.O و DG استان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در نشست مدیران عامل نیروگاه‌های استان یزد، به تولید حداکثری نیروگاه‌های استان در پیک‌بار تابستان اشاره و ضمن تشکر از همکاری نیروگاه‌های استان در عبور از پیک‌ بار سال 94 این میزان را که در 14 تیرماه ساعت 12 و 25 دقیقه رخ داد؛ 1158 مگاوات اعلام کرد.

محمدحسن صباغ زادگان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح ذخیره عملیاتی و طرح تعمیرات تعطیلات، 112 مگاوات کاهش بار داشتیم، که از همکاری صنایع استان تشکر می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای دستورالعمل توسعه مولدهای مقیاس کوچک، به‌منظور تمرکززدایی و تسهیل در امر احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده، گفت: با تاکید معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در رابطه با جلب مشارکت بخش خصوصی و تعاونی، نسبت به صدور موافقت‌نامه، پروانه احداث و مجوزهای مربوطه و عقد قرارداد  خرید تضمینی برق با متقاضیان احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک، توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد در سطح استان انجام می‌شود.

این مقام مسئول در صنعت برق استان خواستار آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید برق در فصل پاییز و زمستان با توجه به امکان بروز ال‌نینو قوی و احتمال وقوع سرمای شدید و بارش‌های زیاد در کشور شد و تصریح کرد: نیروگاه‌های استان ضمن ذخیره سوخت مایع در فصل زمستان لازم است تمهیدات و برنامه‌ریزی دقیقی برای تعمیرات سالیانه خود داشته باشند.

وی در پایان‌بر آمادگی و برنامه‌ریزی نیروگاه‌های جهت مدیریت پیک‌بار تابستان سال 95 از هم‌اکنون تاکید کرد.

ورود نیروگاه‌ها به بورس انرژی، مشکل نقدینگی، مشکلات تامین آب، سوخت مایع و گاز، تامین قطعات نیروگاهی و مشکلات نیروگاه سرو اردکان ازجمله مباحث مطرح‌شده توسط مدیران عامل نیروگاه‌های استان بود که مقرر شد پیگیری شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا