اختتامیه جشنواره مهردانه یا همان جشن انارچینی و محصولات خوراکی سنتی با موضوع هر خشت، یک خاطره - یک لبخند در روز جمعه مورخ 17/7/94 در کهن دژ شهرستان میبد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد سید مصطفی فاطمی سرپرست معاونت گردشگری این اداره کل درخصوص این جشنواره عنوان نمود: جشنواره مهردانه با تأکید معاون گردشگری سازمان متبوع و بمنظور ارتقای فرهنگ شاد زیستی و وفاق ملی، با تلاش این اداره کل و همکاری فعالین صنعت گردشگری در بخش خصوصی برگزار شد.

فاطمی افزود: این جشنواره در روز پانزدهم مهرماه به مناسبت روز ملی روستا در روستای مبارکه تفت افتتاح گردیده بود که اختتامیه آن نیز در روز جمعه مورخ 17/7/94 در کهن دژ یا همان نارین قلعه شهر باستانی میبد و با شعار هر خشت، یک خاطره- یک لبخند به پایان رسید. 

گفتنی است طی برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی برگزار کنندگان این مراسم مسئولین ضمن شرکت در مراسم اختتامیه از تعدادی غرفه های صنایع دستی بومی در محل بازدید نمودند و علاقه مندان هنر های صنایع دستی نیز از نزدیک با نحوه تهیه و ساخت انواع ظروف سفالی، سبد بافی، تولیدات چرمی و بویژه مراحل خلق خشت خام که از سوی استادان برجسته میبدی بصورت زنده در حال آموزش بود آشنا شدند.

شایان ذکر است مدعوین شرکت کننده در مراسم اختتامیه جشنواره مهردانه: فرماندار میبد، معاون گردشگری، معاون توسعه مدیریت و معاون صنایع دستی اداره کل استان و مسئولین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد و مسئولینی دیگر از نهادهای مختلف و علاقه مندانی زیادی از اقصی نقاط استان بودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا