به مناسبت هفته خانواده نشست مدیر کل دفتر امور بانوان  وخانواده استانداری یزد و معاونت صنایع دستی این اداره کل و جمعی از بانوان هنرمند صنایع دستی استان برگزار شد.  

 در این نشست که در اداره کل میراث  فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزدصورت گرفت در ابتدای جلسه خانم دکتر خامسی گفت: هنرمندان ظرفیت های زیادی جهت بازنمود اهمیت خانواده در جامع دارند به همین دلیل این قشر زحمتکش نقش تعیین کننده ای در سبک و سیاق زندگی خانواده ها دارند و میتوانند با بهره مندی از هنر و توانایی خود در بالابردن سطح و جایگاه خانواده ها در جامعه و همچنین مقابله با آسیبهای اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروزه حرکات جوامع به سوی زندگی ها مدرن و گذر از زندگی سنتی آسیب ها و معضلاتی به همراه آورده است که نیاز قاعده دهکده جهانی و ارتباطات گسترده رسانه ای و برداشته شدن مرزهای جغرافیایی می باشد که استان یزد نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و متاسفانه آسیب های اجتماعی گریبانگیر خانواده ها از جمله طلاق، اعتیاد، خشونت های خانگی گردیده است.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود: زنده کردن و احیاء کردن زندگی بومی و محلی در یزد که همواره با پیام ساده زیستی، قناعت، توکل، مقاومت و سازگاری همراه بوده وظیفه هنرمندان است زیرا می توان با همکاری هنرمندان در قالب آثار هنری در استان بوجود آید و برسبک زندگی امروزه تاثیر بگذارد.

 این مقام مسئول در ادامه افزود: فرهنگ و هنر در بطن جامعه تولید می شود و علاقه  شهروندان به موسیقی سنتی، نقاشی و صنایع دستی خلاقانه و هنرمندانه نشان از اجتماعی بودن و مردمی بودن فرهنگ و هنر است زیرا یکی از مطمئن ترین ابزار دولتمردان برای مردمی و اجتماعی کردن برنامه ها و فعالیت ها استفاده از هنرمندان و همراه کردن آنها در برنامه ریزی و سیاستگذاری می باشد.

در پایان این نشست بانوان هنرمند استان به بیان مشکلات موجود در زمینه هنر بویژه در صنایع دستی پرداختند و خواستار حمایت همه جانب ارگان های دولتی شدند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا