رئیس همایش ملی اندیشه‌های قرآنی و تفسیری امام خمینی (ره) با توجه به ایجاد رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه ضرورت شناسایی ابعاد وجودی معمار کبیر انقلاب را به جامعه حس کرده است.

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمدرضا اسلامی در همایش ملی اندیشه‌های قرآنی و تفسیری امام خمینی (ره) به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: پرداختن به موضوع اندیشه‌های قرآنی حضرت امام (ره) از سه منظر بسیار مهم است اول اینکه بحث تحریف همیشه یک بحث جدی و موجود در جامعه بوده که با تمسک به اندیشه‌های قرآنی حضرت امام می‌توان به سلامت از کنار این خطر گذشت.

وی ادامه داد: دوم دغدغه خاطر مقام معظم رهبری در خصوص تفسیر و بیان اشتباه آیات قرآن و تحریف اسلام ناب محمدی و سوم انتقال ابعاد وجودی حضرت امام (ره) از نسلی که در حال انتقال کرسی‌ها،‌ دانشگاه‌ها و مدیریت‌ها به نسلی هستند که حضور حضرت امام را درک نکرده‌اند.

اسلامی با توجه به تدبیر و درایت هیأت موسس و ریاست عالی دانشگاه در خصوص بسط و گسترش رشته‌های مرتبط با حضرت امام (ره) در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشجویان و علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته‌ها هر کدام می‌توانند قسمتی از ابعاد وجودی حضرت امام (ره) و شخصیت و منش ایشان را در جامعه انتقال دهند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: حضور جامعة المصطفی العالمیه در قم با داشتن 15000 طلبه دانشجو از سراسر جهان در رشته‌های گوناگون و همچنین 10 رشته بین دانشگاهی در مقطع دکتری از اندیشه‌های حضرت امام (ره) نیز در کشور یک فرصت و غنیمت است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا