نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

       به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404  با حضور دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان،اعضای کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و اساتید دانشگاهی در سالن مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای جلسه دکتر فرشباف رییس کمیته پیگیری و ارزیابی نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 مجمع تشخیص مصلحت نظام به ارائه مجموعه گزارشاتی از پیشرفت سند مذکور پرداخت.

دکتر فرشباف بیان داشت: کار کمیسیون چشم انداز و نخبگان دبیرخانه نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه مجموعه گزارشاتی از پیشرفت و پیگیری سند چشم انداز است. این سند توسط 4 گروه درحال پیگیری، آموزش و رصد می باشد و در این خصوص چهار کمیته تشکیل شده و هر کمیته نیز کارگروه هایی دارد.

وی اظهار داشت:کمیته پیگیری و ارزیابی دارای 4 کارگروه دولت، امور حقوقی و قضایی، قوه مقننه و امور نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری  ( مد ظله العالی ) می باشد.

وی بیان کرد:  در قالب سند چشم انداز 1404 هشت محور اقتصادی، عدالت و تامین اجتماعی، زیرساختی، حکمرانی، علم و فنآوری،ارتباطات و امور بین الملل، فرهنگی و قضایی احصاء شده است و در قالب این هشت محور سند مذکور آنالیز شده است.

رییس کمیته پیگیری و ارزیابی نشست تخصصی تدوین سامانه رصد سند چشم انداز در افق 1404 مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برای اینکه این محور قابلیت ارزیابی داشته باشد،برای هر یک از محورها شاخص هایی را احصاء و در قالب کتابی تدوین و به چاپ رسانده ایم. در این کتاب 139 شاخص در محورهای 8 گانه احصاء شده است.

دکتر مردعلی،  دبیر کارگروه دولت در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه بیان داشت: با اتکال به قدرت الهی و تلاش و برنامه ریزی، ایران در چشم انداز بیست ساله به کشوری توسعه یافته در عرصه های اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و فناوری تبدیل می شود.

وی بیان داشت: کشور فقط با طراحی سند چشم انداز به این اهداف نمی رسد لذا نیاز به مدلی داریم تا در این مدل نظام های برنامه ریزی استراتژیک و عملیات راهبردی در ابعاد ساختار نیروی انسانی، تکنولوژی و همچنین مکانیسم نظارت راهبردی و عملیاتی طراحی و اجرا شود.

دکتر کورش پرند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: سند چشم انداز در افق 1404 باید به صورت سیستم اطلاعاتی الکترونیکی طراحی شود تا تمامی سازمان ها و ارگان ها اطلاعات مربوطه را وارد این سیستم نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد: این فاز باید به سرعت آماده شود. پس از آن باید فاز تصمیم گیری و هوشمندسازی صورت پذیرد و کار وزن دهی به شاخص ها و محورها انجام شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا