عصر چهارمین روز هفته‌ی ملی کودک یکصد‌و پنجاه‌و دومین نشست کتاب‌خوان با عنوان هفت کتاب هفت نویسنده با معرفی هفت کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این نشست با همکاری مشترک کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان در عصر روز 18 مهرماه که به نام کتاب، کودک و خانواده بود، برگزار شد.
مدیرکل کانون استان یزد در این نشست ضمن خرسندی از همکاری مشترک کانون و نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی گفت: این که سرانه ی مطالعه در کشور ما محدود است و کتاب‌ و کتاب‌خوانی مظلوم واقع شده است را می‌توان به‌عنوان یک آسیب مورد بررسی قرار داد.
عباسعلی دانافر تصریح کرد: یک آسیب را می‌توان از دو بعد مورد بررسی قرار داد بعد فردی و بعد ساختاری که فرهنگ مطالعه در ایران را باید از بعد ساختاری براساس عوامل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... مورد بررسی قرار بگیرد.
در ادامه مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان نیز با اشاره سلسله نشست‌های کتا‌خوان ضمن تبریک هفته‌ی ملی کودک و تشکر از میزبانی کانون در این نشست گفت: سلسله نشست‌های کتاب‌خوان با هدف به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خواننده شده است تا فرصت تبادل‌نظر، معرفی و انتخاب کتاب به مخاطبان این نشست داده شود.
در این برنامه کتاب‌های "در جست‌وجوی خدا"، "قصه‌های سروته"، "خشم قلمبه، "من یک مرد عنکبوتی شبیه رستم هستم"، "کرم سه نقطه"، "آسیاب بچرخ"، "خداحافظ راکن پیر"، "یخی که عاشق خورشید شد" از انتشارات کانون معرفی شد که این کتاب‌ها به ترتیب توسط سمیه فلاح مربی‌مسوول، نجمه ابویی مربی فرهنگی، فاطمه بحرانی مربی ادبی، اعظم جلالیان مربی ادبی، مرتضی فرنام مربی فرهنگی، سارا نیساری مربی فرهنگی، مریم سیاح مربی فرهنگی معرفی شد.
همچنین یکصد و پنجاه و دومین نشست کتاب‌خوان نهاد کتاب‌خانه‌های استان، کتاب‌های دیگری با عنوان "می‌خواهم عاشق بسازمت" از انتشارات شهد علم، "کودک مهربان" از انتشارات سروش، "قصه‌های من و بابم" از انتشارات فاطمی و "هیچ هیچ هیچانه" از انتشارات افق به ترتیب توسط دکتر محمدحسین فلاح استاد دانشگاه، فاطمه برقی کتاب‌دار، احسان عابدی کارشناس ستادی نهاد کتاب‌خانه‌های استان معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا