مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی استان در همایش روز جهانی غذا ضمن خیر مقدم به مدعوین,به ارائه گزارش عملکرد این سازمان و پیشنهادات پیرامون افزایش تعامل بین بخشی این سازمان و واحدهای تولیدی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد; رضا مورکیان در این همایش اظهار داشت: در حال حاضر,با وجود کنترل بیماریهای واگیر دار,بیماریهای غیر واگیر شیوع یافته که بعضا علت آن را می توان در مصرف مواد غذایی جستجو کرد.

وی افزود: امروز با بهره مندی از روشهای نوین و بهداشتی تولید,می توان از بروز بسیاری از بیماریها و متعاقبا هزینه های درمانی نیز جلوگیری کرد.

وی همچنین به ارائه گزارش عملکرد و شرح وظایف این سازمان پرداخت و گفت: با هدف کاهش میزان نمک,چربی و اسیدهای چرب ترانس در مواد غذایی, اولین محصولات شیرینی بدون قند در استان تولید و وارد بازار عرضه شده تا از میزان مصرف بالای مواد شیرینی در استان جلوگیری شود.

وی همچنین از پایش مداوم محصولات در تمام مراحل تولید, راه اندازی سیستم های الکترونیکی جهت ارتباط مداوم و غیر حضوری واحدهای تولیدی با معاونت غذا و دارو,الزام درج نشانگرهای رنگی بر روی مواد غذایی و راه اندازی سامانه استعلام پیامکی محصولات غذایی خبر داد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی همچنین بر ضرورت تشکیل کارگروههای ویژه جهت بررسی مشکلات فرآورده های لبنی,گوشتی,قند و شیرینی و کنجدی به منظور ارائه محصولات با کیفیت مطلوب نیز تاکید کرد.

خبرنگار; لیلا پورزارع

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا