سمینار روش های تامین مالی بین المللی روز سه شنبه با حضور صاحب نظران، اساتید دانشگاه و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی ، صنایع و کشاو.رزی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، هدف از برگزاری این سمینار آگاهی از نحوه تعامل با موسسات و بانک های بین المللی برای دریافت اعتبار و چگونگی چانه زنی برای هر چه بیشتر کردن حضور فاینانس کنندگان جهانی در پروژه های استانی و تامین منابع صادراتی در حوزه کالا و خدمات فنی و مهندسی اعلام شد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در این سمینار گفت: افزایش سرمایه گذاری پیش شرط قطعی توسعه اقتصادی است و شیوه هایی که جوامع برای تامین پروژه های سرمایه گذاری ابداع یا انتخاب می کنند نقش مهمی در تسهیل سرمایه گذاری و در نتیجه تسریع توسعه اقتصادی آن جوامع ایفاء می کند.

" علی نمازی " افزود: بدون تجهیز بنگاههای اقتصادی به منابع مالی کافی نمی توان انتظار داشت که تولید ملی از توان کافی برای توسعه فعالیت های خود برخوردارباشد.

وی اضافه کرد: بر اساس نتایج حاصل از آخرین گزارش پایش فضای کسب و کار در کشور، از نگاه فعالان اقتصادی در ایران معضل دسترسی به منابع مالی در صدر موانع فراروی کسب و کار و قبل از موانع دیگری از جمله عدم ثبات در سیاست های دولت و تورم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنایع کوچک و متوسط در تامین سرمایه اولیه خود جهت خرید تجهیزات با مشکل تامین مالی مواجه هستند گفت: به همین دلیل این گونه صنایع نمی توانند کانون اصلی توسعه و فناوری باشند.

وی دسترسی به منابع مالی کافی، مدیریت صحیح منابع مالی و استفاده بهینه از آنها را پیش شرط اساسی موفقیت در کسب و کار دانست و گفت: تامین مالی به مجموعه فراینده هایی اطلاق می شود که جهت تامین منابع مالی و سرمایه مورد نیاز برای انجام فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری انجام می شود.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته در بخش سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت مرکز خدمات سرمایه گذاری تاکنون 19 مجوز  سرمایه گذاری خارجی از سازمان سرمایه گذاری ایران اخذ شده و تاکنون افزون بر 30 میلیون دلار سرمایه  خارجی وارد استان یزد شده است.

  نمازی،  حوزه فعالیت اغلب سرمایه گذاران خارجی را بخش صنعت و معدن به ویژه صنایع فولادی اعلام کرد و گفت: این سرمایه گذاری از کشورهای هند، ایتالیا، استرالیا  و آلمان جذب شده است.

وی مرمت ساختمان مالیه برای استقرار مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی، بازدید از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان های موفق، بازدید از طرح های سرمایه گذاری خارجی فعال استان، هماهنگی برای اخذ مجوز سه طرح سرمایه گذاری خارجی و تدوین فرصت های سرمایه گذاری خارجی  را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه برشمرد.

وی همچنین تدوین نقشه جامع سرمایه گذاری و نقشه جامع تامین مالی استان، بازاریابی بین المللی برای جذب سرمایه گذاری و استفاده از سرمایه گذاری خارجی برای اجرای طرح انتقال آب به استان را از اولویت های کاری مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد برشمرد.

در این سمینار در خصوص تامین مالی بین المللی طرح ها از طریق بانک های توسعه و بانک های تجاری و نحوه آمادگی برای جذب موثر سرمایه گذاری خارجی بحث و تبادل نظر شد.

این سمینار به مدت یک روز با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی و اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی استان یزد برگزار شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا