به گزرش واحد دریافت خبر یزدفردا:به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی  و به منظور گرامیداشت این هفته، رئیس و اعضای کمیسيون فرهنگی اجتماعي شورای اسلامی شهر یزد با دوست فاطمی‌ها مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان دیدار کردند.

رئیس کمیسيون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در این دیدار ضمن تبریک این هفته به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره و تاکید کرد: باید در این مقوله به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنیم که تمامی شهروندان با تمام وجود، نمودی از کتاب و مطالعه را در شهر احساس کنند.

 امیرحسین رادمنش با بیان اینکه کتاب و مطالعه در گسترش فرهنگ و پیشرفت مسائل اخلاقي و مذهبي و علمي جامعه و داشتن شهر دانش محور موثر است، تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، کتاب باید وارد سبد خانوار مردم شود وکميسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد آمادگی دارد تا در این زمینه اقدامات اساسی را با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی استان انجام دهد.

همچنین در این دیدار مدیرکل نهاد کتابخانه های استان یزد ضمن ابراز خرسندی از توجه شورا به مقوله فرهنگ و كتاب خواني و اینکه در نهاد شورا کمیسیون تخصصی فرهنگی برای پرداخت ویژه به این بخش در شهر وجود دارد، گفت: اجرای پروژه های فرهنگی در این بخش با مشارکت شورا و نهاد کتابخانه های استان از مقوله های مهمی است که می توان از ظرفیت دو طرف برای اجرای برنامه های مهم بهره برد.

وی در ادامه گزارشی از روند اجرای برنامه های اجراشده  مجموعه تحت مدیریت خود ارائه دادو گفت: دسترسی آسان مردم به کتاب و افزایش سرانه مطالعه شهروندان، از اولویت های این نهاد می باشد.

در پایان اعضای کمیسون فرهنگی از پروژه عمرانی کتابخانه مرکزی یزد بازدید و در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفتند.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا