یزدفردا"مراسم افتتاحیه کارگروه خانواده‌ی واحد دانش‌آموزیِ فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) ویژه والدین مهدی‌یاوران واحد دانش‌آموزی این مجموعه، سه‌شنبه 26 آبان‌ماه در مجموعه فرهنگی سیدنصرالدین(ع) برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: در این مراسم که با همکاری واقفان و مسئولین مجموعه فرهنگی هنری سیدنصرالدین برپا شد، حجت‌الاسلام وافی؛ مدیر مرکز فرهنگی- آموزشی خانه خورشید به طرح بحث «تربیت اسلامی فرزندان» پرداخت.

حجت‌الاسلام وافی با اشاره به اهمیت موضوع تربیت اسلامی گفت: تربیت فرزندان بر چند اصل استوار است: 1. اینکه یکی از مهم‌ترین مسائل خود آدم‌ها هستند. 2. باید برای فرزندان به اندازه وقت بگذاریم. 3. مشورت؛ در این زمینه پدران و مادران باید مشاوران بدون غرض، دلسوز و روراست باشند تا فرزندانشان به راحتی و با کمال میل و رغبت برای مشورت در تمام امور نزد آنها بیایند.

مدیر مرکز فرهنگی- آموزشی خانه خورشید در مورد اصل  مشورت به چند نکته اشاره نمود: اول اینکه هیچ‌گاه برای فرزندانتان تصمیم‌گیری نکنید بلکه تصمیم‌سازی کنید و چندین راه را با نتیجه جلویش بگذارید وحق انتخاب را به گردن وی گذارید. دوم اینکه از کلماتی چون باید و نباید در مشاوره‌های خود استفاده نکنید و او را به انجام کاری مجبور نکنید. سوم اینکه در هنگام حرف زدن با ملایمت صحبت نمایید، توصیه‌ای صحبت نکنید بلکه توصیفی باشد. به عبارت دیگر، فردی را به عنوان دوست یا همسایه با تصمیم‌گیری‌ها و نتایجش برای وی بازگو کنید.

مدیر توسعه فعالیتهای مهدوی در ادامه سخنان خود تأکید کرد که برای تربیت فرزندان می‌توانید از یک کتاب آموزنده و یک رفیق خوب کمک بگیرید. حجت‌الاسلام وافی با مطالبی در مورد ازدواج سخنان خود را به پایان رساند. ایمان، کسب رزق و روزی حلال و خوش‌اخلاقی از عوامل مهم در انتخاب همسر بود که وافی به آنها اشاره نمود.

شایان ذکر است که جلسات کارگروه خانواده، ماهیانه با حضور والدین دانش‌آموزان مهدی‌یاور برگزار خواهد شد و در هر جلسه کتاب‌های تربیتی به والدین معرفی می‌گردد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا