فرماندار یزد گفت: کتابداران می توانند با اشرافیت بر مباحث حوزه کاری خود در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش آفرین باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، " محمود شاکری شمسی " در نشست صمیمی با کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان یزد که با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و بخشداران مرکزی و زارچ نیز برگزار شد با تبریک هفته مقام کتابدار و ترویج گفتمان کتابخوانی گفت: این هفته فرصت خوبی است تا اهمیت موضوع گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه را برای کلیه افراد جامعه متذکر شویم.

فرماندار یزد در ادامه همچنین با تقدیر از عملکرد مناسب اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در طول یکسال اخیر افزود: خوشبختانه در طول این مدت اقدامات فرهنگی شایسته ای نظیر برگزاری دوره های علمی و تخصصی، افتتاح رسمی کتابخانه های مدرن دکتر جوادی و راه اندازی اولین کتابخانه تخصصی نابینایان استان صورت گرفت که این ها نشان دهنده همت بلند مجموعه مدیریت و پرسنل کتابخانه های عمومی شهرستان می باشد.

وی اضافه کرد: شهرستان یزد به لحاظ جمعیتی درصد جمعیت استان را در خود جای داده که در بحث گسترش فضای کتابخانه ها با حمایت انجمن خیرین کتابخانه ساز و مشارکت جدی خیرین در این حوزه توانسته بسیاری از کمبودها را مرتفع سازد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه کتاب حاصل تفکر و اندیشه یک فرد و یا گروهی است اظهار داشت: کتابخانه را می‏توان به عنوان کانون همایش صاحب نظران و اندیشمندان درنظر گرفت که می تواند به تولید اندیشه، دانش و رشد فرهنگ مطالعاتی جامعه منجر شود.

فرماندار یزد با بیان اینکه مطالعه و کتاب خوانی در دین مبین اسلام از جایگاه و شأن والایی برخوردار است افزود: ائمه معصومین در روایات مختلف بر اهمیت دانش اندوزی و کتابخوانی تأکید داشته اند.

" شاکری شمسی " خواستار گسترش کتابخانه های تخصصی در سطح جامعه شد و تصریح کرد: قطعاً امروز اگر به دنبال گسترش فرهنگ مطالعه در بین تمام اقشار جامعه است باید پاسخگوی نیازها و سلایق مختلف در این زمینه باشیم.

فرماندار یزد خاطرنشان کرد: باید با الگو پذیری از کشورهای موفق در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد فضاهای استاندارد کتابخانه ای به دنبال هدفدار نمودن اقدامات و رفع مسائل ومشکلات این حوزه باشیم.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان نقش کتابداران را در جذب افراد به سمت مطالعه بسیار مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: یک کتابدار موفق فردی است که مباحث پیرامون حوزه کاری خود کامل اشرافیت داشته و با معرفی آثار مناسب به نیازها و درخواست های مراجعین خود پاسخگو باشد.

" شاکری شمسی" در پایان با اعلام اینکه حمایت همه جانبه از کتابخانه های عمومی شهرستان در دستور کار فرمانداری یزد قرار دارد گفت: اعتقاد داریم برای اینکه کشور بتواند به توسعه همه جانبه دست پیدا نماید و بسیاری از ناهنجاری های کاهش یابد باید به فکر تربیت افراد فرهیخته باشیم.

در پایان این مراسم فرماندار یزد با اهداء لوح تقدیر از تلاشهای مدیریت، پرسنل و کتابداران اداره کتابخانه ای عمومی شهرستان یزد تقدیر نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا