فرماندار یزد اظهار داشت: اداراتی نظیر آ موزش و پرورش ، صدا و سيما و سازمان تبليغات می توانند با برگزاری دوره های آموزشی پيشگيري از اعتياد به صورت مستمر در زمینه مقابله با این پدیده خانمان سوز تأثیرگذار باشند.

 جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضاء تشکیل شد.

"محمود شاکری شمسی " در این جلسه با بیان اینکه برای انتقال پیام ها نیازمند استفاده از تکنولوژی های روز هستیم افزود: متأسفانه در بحث آموزش برخی ازدستگاه های اجرایی به دنبال استفاده از شیوه های قدیمی و منسوخ هستند که بدون تردید نمی تواند اثرگذاری خوبی را داشته باشد.

فرماندار یزد با اشاره به اینکه نسل جوان امروز به هیچ وجه پذیرایی این نیست که تنها شنونده باشد اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم به روشهای مناسب انتقال پیام و آموزش، دست پیدا کنیم باید از شناخت و تجربه خوبی برخوردار باشیم.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان یزد عدم دستیبابی به معانی و مفاهیم مشترک را از مهمترین معضلات میان فرزندان و خانواده های آنان دانست و خاطرنشان کرد: ارتقاء آگاهی های علمی و مهارتهای تربیتی والدین از طریق برگزاری دوره های آموزش خانواده و توجه آنان به  شرایط و احساسات جوانان می تواند عاملی مهم در رسیدن به یک مفهوم، معنی و درک مشترک باشد.

وی با اعلام اینکه سند پیشگیری از اعتیاد در شهرستان پس از بررسی صاحب نظران و استفاده از یک خردجمعی تدوین شده است گفت: در این سند شرح وظایف کلیه دستگاه های ذیربط در این موضوع بیان شده که امیدواریم با استفاده از تجربیات گذشته به نتایج قابل قبولی در امر مبارزه با اعتیاد دست پیدا کنیم.

" شاکری شمسی" خواستار برگزاری دوره های آموزشی مستمر ویژه جامعه هدف شد و تصریح کرد: روحانیون به علت اینکه با قاطبه مردم در ارتباط هستند می توانند با بیان آثار و عواقب خانمان سوز اعتیاد اثرگذاری خوبی را در این خصوص داشته باشند.

فرماندار یزد با اعلام اینکه جرایم شهرستان یزد نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است افزود: تأسیس کمپ اجباری ترک اعتیاد موضوع تبصره ‏‏2 ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در جلسات شهرستان مطرح و از طرف شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مورد تأييد و تصويب قرار گرفت که توانست آغاز يك حركت منسجم و خوب در زمينه مقابله با معتادين خياباني و جلوگيري از بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي باشد.

" شاکری شمسی" در پایان اضافه کرد: گرچه اعتبارات مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد کافی نیست لذا باید با تعامل بین بخشی و عزم جدی مدیران در این مسیر گام برداریم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا