مراسم افتتاحیه مرحله استانی دومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه ورزشکاران ، جوانان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان یادمان شهید قرآنی حاج حسن دانش با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: این مراسم روز پنج شنبه 28 آبان ماه با حضور محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از شرکت کنندگان در این مسابقات در سالن همایش های آستان امزاده سید جعفر یزد برگزار گردید.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم گفت: در ابتدا جا دارد از زحمات مدیرکل ورزش و جوانان استان و همه عزیزانی که در برگزاری این مسابقات ارزشمند تلاش داشته اند تقدیر و تشکر کنم.

محمدعلی طالبی افزود: کامل ترین نقشه راه برای زندگی بشریت را در قرآن کریم داریم و لازم است به این نکته اشاره کنم که نپرداختن به عمق معانی و مفهوم قرآن کریم بعضا در جامعه ما دیده می شود که باید همچنان که مسابقات قرآن و برنامه های قرآنی در سطح بالایی برگزار می شود ، در زمینه بکار بستن مفاهیم قرآنی و آوردن قرآن به متن زندگی و کارها هم در زندگی شخصی ، عموم جامعه و بخش های دولتی و اداری تلاش شود.

وی اظهار داشت: بخشی از مشکلات امروز جامعه مربوط به این موضوع است که نتوانسته ایم از منبع غنی که در اختیار داریم به نحو شایسته ای استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد تصریح کرد: برگزاری اینگونه مسابقات در بین اقشار مختلف جامعه کمک خواهد کرد تا قرآن را هرچه بیشتر در زندگی خود و جامعه رونق دهیم.

طالبی ادامه داد: ورزشکاران و جوانان عزیز سرمایه های اجتماعی بسیار خوبی هستند که در جامعه حضور دارند و مورد توجه مردم و بعضا الگوهای رفتاری مردم و جامعه ما را تشکیل میدهند و هرچه که ورزشکاران و جوانان به فرهنگ قرآنی سوق پیدا کنند این امکان را فراهم میکند تا الگوهای کامل تری از یک انسان اجتماعی متکی به آموزه های دینی و قرآنی به وجود بیاوریم و این الگوها رو به جامعه معرفی بکنیم.

وی بیان کرد: قطعا ورزشکاری که در تمامی مراحل زندگی همراه با قرآن و آموزه های قرآنی باشد و جوانانی که در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی حضور دارند و در صحنه های مختلف نقش آفرینی میکنند اگر همراه با قرآن و آموزه های قرآنی باشند در حقیقت الگوهای بهتری را ارائه داده اند و قطعا قرآنی که همراه با شماست در مسیر زندگی و فعالیت های مختلف موثر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این چنین مسابقات و برنامه ها کمک شایانی به تعمیق قرآن در بین اقشار مختلف جامعه کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در این مراسم در سخنانی گفت: برگزاری چنین مسابقات یادآور این است که انس با قرآن و بکار بستن فرامین الهی در عرصه های مختلف زندگی بسیار مهم و از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسعود شریعتی افزود: این مسابقات برای دومین سال پیاپی است که ویژه ورزشکاران ، جوانان و کارکنان ادارات ورزش و جوانان در رشته های مختلف و در دوبخش آقایان و بانوان برگزار می شود که مرحله شهرستانی آن برگزار و برگزیدگان امروز در مرحله استانی با هم به رقابت میپردازند و برترین ها به مسابقات کشوری راه پیدا خواهند کرد










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا