یزدفردا:نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش اهمیت بیشتری به تربیت دینی دانش‌آموزان بدهد، گفت: فرهنگ و تفکر بسیجی در اقشار مختلف جامعه ترویج پیدا کند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با بسیجیان شهرستان اشکذر، با اشاره به اینکه ویژگی‌های بسیج در بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به صورت کامل و روشن بیان شده، اظهار داشت: انسان باید خودش به خودش این گونه بگویند که من در برابر کردارم مسئول هستم و باید نسبت به هر عملی که انجام می دهم، پاسخگو باشم.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم هم در ارتباط با مسئولیت انسان نسبت به خودش تاکید فراوان کرده، گفت: آیات قرآن در موارد مختلف به این معنا اشاره کرد و ما نمی‌توانیم نسبت به جامعه خودمان بی‌تفاوت باشیم چرا که خداوند متعال برای ما مدارج کمال قرار داده و نمی‌توان بدون تلاش کوشش و بی‌تفاوتی به این مدارج دست پیدا کند.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه انسان در برابر همه نعمت‌هایی که خداوند به وی داده مسئول است، بیان کرد: بعد از مسئولیت نسبت به خود، مسئولیت نسبت به اجتماع وجود دارد، ما نباید نسبت به دیگران و رشد آن‌ها بی‌تفاوت باشیم بلکه باید وقتی بالا می‌رویم، دست آن‌ها را هم گرفته و بالا ببریم.
ناصری با اشاره به اینکه تعداد دعاهایی که لفظ فردی دارند بسیار کم است، ‌ تصریح کرد: اسلام ویژگی انسان دوستی را به ما داده و برای همین هم هست که در تمام دعاهایی که ما می‌خوانیم، به صورت دسته جمعی از خداوند طلب می‌کنیم، همچنین در نماز هم جمیع مردم در نظر گرفته می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اهمیت انسان باید عالم به زمان خود باشد و از اطلاعات روز آگاهی داشته باشد، گفت: بسیج به معنی هجوم بردن برای کار و آماده شدن برای کار است.
وی افزود: همه مواردی که به عنوان ویژگی‌های بسیج بیان می‌شود، به این معنی است که ما باید خودمان را برای کار و ارائه خدمت به مردم آماده کنیم، هر کسی در هر عرصه‌ای که هست باید خودش را برای خدمت‌رسانی به مردم آماده نماید.
امام جمعه یزد تصریح کرد: این که مقام معظم رهبری می‌فرمایند بسیج باید جذب حداکثری داشته باشد، به این معنی است که با علم، تقوا و اخلاقمان زمینه جذب همگان به بسیج را فراهم نماییم چرا که اگر جوانان اشتباهی می‌کنند به دلیل این است که آگاهی درستی از سبک زندگی درست ندارند و باید به آن‌ها آموزش لازم ارائه شود.
ناصری‌ با اشاره به پیشرفت‌های علمی یزد، گفت: متاسفانه در یزد نوعی علم زدگی وجود دارد و فکر همه بچه‌ها به درس خواندن متمرکز می‌شود و مسائل مرتبط با دین و ایمان و تعهد را به وی نداده‌ایم و همین موضوع سبب می‌شود که وی از غرب الگوبرداری کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: متاسفانه ما آن چیزی که باید به فرزندانمان از دین، اخلاق و معنویات آموزش دهیم را به وی نمی‌گوییم و وقتی هم اشتباه کرد می‌خواهیم دنبال علت بگردیم، علت همین روش تدریسی و تربیتی است که در نظر گرفتیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا