امروزه صنعت گردشگری جز صنایع برتر است که در این راستا کیفیت خدمات یکی از مباحثی است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند و از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: محمدمهدی شرافت عنوان کرد: صنعت گردشگری به دلایل متعدد از جمله ماهیت ویژگی های خدمات گردشگری، افزایش سطح انتظارات گردشگران، رقابت در توسعه صنعت گردشگری و ... نیاز به نیروهای انسانی آموزش دیده و حرفه ای دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان اینکه صنعت گردشگری بسیار پیچیده است تصریح کرد: این صنعت نیاز به آموزش دقیق و برنامه ریزی بیشتری دارد و با توجه به اینکه مفاهیم صنعت گردشگری باید در میان مردم نهادینه شود، آشنایی مردم با تاریخ ، تمدن و هنر در احیاء مواریث فرهنگی نقش موثری دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به جهت ویژگی های منحصر به فردی که دارد می تواند به عنوان ابزاری برای کاهش فقر به کار گرفته شود افزود: گردشگری در توزیع عادلانه درآمد نقش موثری دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: گردشگری صنعتی پویا در نظام شمرده می شود و بسترسازی، سیاستگذاری و حمایت دولت و مردم در توسعه صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرافت اظهار داشت: در حال حاضر احیای هنرهای سنتی فراموش شده موجب جذب گردشگر به مناطق گردشگری و روستایی می شود و در این زمینه استادان و هنرآموزان با ارائه کارهای خلاقانه همراه با رعایت اصول و ضوابط هنرهای سنتی، می توانند کارگاههای سنتی صنایع دستی را احیا نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: تقویت پژوهش ها در زمینه های هنرهای سنتی، برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های تخصصی صنایع دستی، حمایت از هنرمندان این عرصه، آموزش و تقویت نیروی انسانی متخصص، ارائه محصولات صنایع دستی با حفظ اصالت و کیفیت مطلوب و راه اندازی کارگاههای سنتی از جمله عواملی است که موجب احیاء هنرهای سنتی و رونق صنعت گردشگری می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد خاطر نشان کرد: هنرهای سنتی باید در بطن زندگی مردم باشد و شیوه تولید و عرضه آن نباید صرفاً برای تزئین باشد بلکه باید مطابق با شرایط زندگی مردم باشد.

شرافت خاطرنشان ساخت: تولید هنرهای سنتی در زمینه های مختلف در واقع هنر دمیدن روح در کالبد بی جان دست ساخته های بشری است و از این طریق هنرمندان شاهکارهایی را خلق می کنند که بی بدیل و بی همتاست.

وی ادامه داد: در کنار صنایع دستی، توسعه، تجهیز، بهینه سازی و به روز بودن موزه ها نیز نتایج ارزشمندی را در پی خواهد داشت و گردشگران بیشتری از موزه ها بازدید می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا