معاون پژوهش و برنامه ريزي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از یرگزاری دوره آموزش علمی براي کارشناسان مشاوره الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.

 معاون پژوهش و برنامه ريزي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از یرگزاری دوره آموزش علمی براي کارشناسان مشاوره الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد.

      به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: محمد حسین حاجیلو ضمن اعلام این خبر بيان داشت: شرایط علمی و آموزشی امروز کشور ضرورت ابزارهای الکترونیک و ورود به مباحث علمی و پژوهشی را به شکل جدی تر در ارائه خدمات مشاوره هدایت آموزشی برای انتخاب درست مسیر شغلی ایجاب کرده است.

وی افزود: به همین منظور برنامه برگزاری دوره آموزش علمی به کاربران مشاوره الکترونیکی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دستور کار و اولویت فعالیت های برنامه های تحول مدیریت مشاوره هدایت آموزشی – شغلی در حوزه معاونت پژوهش و برنامه ریزی در نظر گرفته شده است.

حاجیلو اظهار داشت: ایجاد جنبش هدایت و راهنمايی آموزش حرفه ای در راستای هدفمندسازی ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی به متقاضیان آموزش های فنی و حرفه ای و همچنین تقویت توانایی علمی کاربران مشاوره هدایت آموزشی مراکز و هدایت صحیح متقاضیان با توجه به توانایی، استعداد و رغبت شغلی متقاضیان توسط کاربران از اهداف این دوره آموزشی است.

محمد حسين حاجيلو بيان داشت: با برنامه ریزی انجام شده توسط مدیریت مشاوره هدایت آموزشی- شغلی،  تعداد 430 نفر از کارشناسان مشاوره هدایت آموزش – شغلی مراكز ادارات كل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش های لازم را تحت تعلیم اساتید مجرب دانشگاهی فرا خواهند گرفت.

وي بيان داشت: در فاز اول اين آموزش ها براي 110 نفر از كارشناسان در تاريخ 28 و 29 آبان ماه سال جاري  به مدت دو روز در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کرج برگزار مي شود.

حاجيلو افزود: اين آموزش ها به منظور به کارگیری نحوه تحلیل آزمون های تعبیه شده در سامانه مشاوره الکترونیکی به آدرس: www.portaltvto.com اجرا مي شود .

معاون پژوهش و برنامه ريزي سازمان  بيان داشت:  اين آزمون ها شامل : آزمون کارآفرینی، سلامت روان،شخصیت NEO، رغبت هالند، رغبت مایرزبریگز، رغبت استرانگ و SCL90  می باشد.

حاجيلو در ادامه بيان داشت: بخش عمده برنامه و فعالیت های مدیریت مشاوره هدایت آموزشی– شغلی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای معطوف به مشاوره هدایت آموزشی الکترونیکی خواهد بود و روزهای آینده با توجه توافق انجام شده با دانشگاه شهید بهشتی تهران، از دانشجویان گروه روان شناسی بعنوان مشاوران افتخاری در راستای واحد کارورزی ایشان به صورت الکترونیکی در پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور،ثبت نام به عمل خواهد آمد

وي افزود:  به این ترتیب ارائه خدمات مشاوره هدایت آموزشی به متقاضیان آموزش فنی و حرفه ای (گروه های هدف) در بخش دولتی و بخش خصوصی (ارائه خدمات مشاوره به آموزشگاههای آزاد)
گسترده تر خواهد شد و حوزه فعالیت های مشاوران افتخاری در حال حاضر بصورت پایلوت برای شهر تهران برنامه ریزی شده است.

معاون پژوهش و برنامه ريزي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور اعلام كرد: همچنين  برنامه های دیگری در خصوص هدفمند نمودن دوره های آموزشی در مراکز از طریق سامانه شبکه ملی بازارکار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي  و همچنین برنامه ریزی برای تخصصی و حرفه ای نمودن دارندگان گواهینامه های مهارتی درجه یک و یا چند گواهینامه درجه دو در یک گروه درسی یا شغلی در سال های 1390 لغایت 1393 از طریق انجام فرایند شناسائی، مشاوره گروهی، مشاوره فردی و معرفی به مراکز آموزشی نیز،توسط مدیریت مشاوره و هدایت آموزشی در حال پیگیری و اجرای پایلوت می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا