یزدفردا:نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در نقاط مختلف شهر افزایش یابد، گفت: سنت‌های قدیمی در زمینه سلامت و تغذیه احیا شود.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:آیت‌الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاح سومین بیمارستان صحرایی استان یزد، برپایی بیمارستان صحرایی را خوب و مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این کار چند فایده و ارزش دارد که یکی از مهمترین آنها این است که همه نیروهای فعال در عرصه بهداشت اعم از سپاه، نیروی انتظامی، تامین اجتماعی، بهداشت و دیگر عرصه‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و به چنین کاری می‌پردازند.
وی چنین کاری را تمرین دوباره در ارتباط با حوادث غیرمترقبه دانست و گفت: در عین حال هر ارگان قدرت و توان یکدیگر را ارزیابی و شناسایی می‌کند که به عنوان قدرت و توان ذخیره از آن استفاده نماید.
امام جمعه یزد افزود: به این وسیله هر دستگاهی برای خودش یک مسیر را انتخاب نمی‌کند که نتواند از پس کار برآید بلکه با استفاده از توان و ظرفیت دیگر دستگاه‌ها، کارها به صورت مشارکتی و کامل جلو می‌روند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: بهداشت و مسائل مرتبط با سلامت جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است و همه دستگاه‌های مرتبط باید تمام تلاش خود را در رابطه با سلامت دیگران به کار بندند.
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه چنین اقداماتی که به این صورت و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود معمولا در زمینه‌هایی است که مردم در آن با مشکل مواجه هستند، گفت: در این زمینه یا مردم توان مراجعه به پزشک را ندارند و یا آگاهی از مراجعه به پزشک را ندارند که می‌توان به وسیله این چنین حرکت‌هایی زمینه ابتلای جامعه به بسیاری از بیماری‌ها را از جامعه دور کرد.
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه آسیب‌های تغذیه‌ای در جامعه ما زیاد است، بیان کرد: یکی از کارهایی که باید اینجا انجام دهیم، بحث آموزش‌هایی است که در رابطه با سلامت مردم به ویژه تغذیه وجود دارد و باید مردم را نسبت به این آسیب‌ها آگاه نماییم.
وی با اشاره به اینکه مردم در عصر امروز مراعات زیادی نسبت به مسائل تغذیه و بهداشت ندارند، گفت: آسیب‌های تغذیه‌ای و راهکارهای خوب را باید به مردم بیان کنیم چرا که الان پخت و پز در خانه در حال کم رنگ شدن است و مردم بیشتر از غذاهای بیرون استفاده می‌کنند که خطر زیادی برای سلامتی دارد.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه حفظ سنت‌های قدیمی باید به مردم آموزش داده شود، گفت: تذکر در اینکه ممکن است انسان‌ها در اثر مراعات نکردن مسائل تغذیه و بهداشت ممکن است به بسیاری از بیماری‌ها مبتلا شوند هم یکی دیگر از مواردی است که باید به صورت جدی دنبال شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: بیمارستان‌های صحرایی باید نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مردم در زمینه سلامت و رعایت مسائل تغذیه اقدام کنند که چنین آسیب‌هایی بوجود نیاید.
وی ادامه داد: در این بیمارستان هم مردم منطقه‌ای که در شعاع زیادی قرار گرفته می‌توانند از خدمات در نظر گرفته شده استفاده کنند و هم آمادگی دستگاه‌های مختلف برای مقابله با حوادث افزایش می‌یابد.
امام جمعه یزد افزود: ما در خدمات‌رسانی به مردم یک جا نباید ساکن باشیم و نباید یک جا بنشینیم که مردم به ما مراجعه کنند و از ما خدمات بگیرند چرا که در این صورت عده‌ای که توان یا آگاهی ندارند نیم تواننداز خدمات ما بهره بگیرند و در نتیجه محروم می‌مانند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: بهتر این است که ما خدمات را به نزد مردم ببریم و علاوه بر آگاهی‌رسانی به آنها در زمینه بهداشت و تغذیه، خدماتی که نیاز دارند را هم به آنها ارائه نماییم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا