یزدفردا:همایش بزرگ باشگاه داران استان یزد با حضور مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا : این همایش عصر روز دوشنبه دوم آذرماه با حضور امیر عفراتی مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان ، مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ، ریاحی مدیر کل کار و امور اجتماعی ،ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش این اداره کل و جمعی از روسای هیات های ورزشی ، ورزشکاران و باشگاه داران استان در سالن همایش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان در این همایش گفت: با توجه به موضوع مهم باشگاه داری در کشور برآن شدیم تا همایش های باشگاه داران را در استان ها برگزار و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها آشنا و سیاست ها و برنامه های وزارت ورزش و جوانان و کمیسیون ماده 5 این وزارت را تبیین کنیم.

امیر عفراتی اظهار داشت: نخستین اقدامی که پس از حضور در کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان به عنوان دبیر این کمیسیون انجام دادیم راه اندازی نرم افزار جامع کشوری بود تا استان ها اطلاعات باشگاه های خود را وارد این سیستم کنند و همچنین اخذ مجوز و تمدید مجوز باشگاه داران نیز از طریق این سیستم انجام شود.

وی افزود: این نرم افزار کمک میکند تا ضمن اطلاع جامع از باشگاه های کشور و آمایش باشگاه ها ،اخذ مجوزها نیز آسان تر و در زمان کوتاهتری انجام شود و نطارت ادارات ورزش و جوانان بر عملکرد باشگاه ها نیز بهتر خواهد شد.

دبیر کمیسیون ماده پنج وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 15 هزار باشگاه ورزشی سراسر کشور وارد این سامانه شده که حدودا 346 باشگاه ورزشی استان یزد که از اداره کل ورزش و جوانان استان مجوز اخذ کردند نیز در این سامانه ثبت شدند.

وی اقدام بعدی پس از راه اندازی سامانه را تدوین شیوه نامه انضباطی باشگاه ها و ابلاغ آن به استان ها عنوان کرد و گفت: ما کمیسیون بدوی را در استان ها تشکیل دادیم که اگر تخلفی در این زمینه صورت گیرد، پیگیری خواهد شد.

عفراتی در ادامه با اشاره به همکاری این کمیسیون با معاونت موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پخش موزیک های مجاز در باشگاه های ورزشی، اظهار داشت: در این قسمت در حال تهیه بانک سی دی هستیم که موزیک های مربوط به مختص هر رشته ورزشی تهیه و موسیقی بدون کلام را جایگزین موزیک های کنونی باشگاه ها کنیم.


وی در پایان تصریح کرد: بطور کلی در یک سال گذشته برنامه ریزی های خوبی در جهت رفع مسائل و مشکلات باشگاه ها و باشگاه داران و هموار کردن مسیر باشگاه داری انجام دادیم که امیدوارم بتوانیم همچنان در این مسیر گام های بلندتری را برداریم.

در پایان اداره کل ورزش و جوانان استان از 12 باشگاه برتر که درسطح قهرمانی فعالیت مینمایند با اهداء لوح و جوایزی تقدیر به عمل آورد.

همچنین از طرف هیات پزشکی ورزشی استان از30 باشگاه برتر در زمینه بیمه ورزشی در سال 93 با اهداء لوح و هدایایی تقدیر به عمل آمد.







سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا