معدن و حجم سرمایه گذاری و حوزه انتخاباتی را سه فاکتور مهم در بهم ریختن معادلات استان برشمرد و افزود: این سه فاکتور معادلات استان را دچار چالش کرده است و مسئولین هم پاسخگو نیستند.

آیت الله اعرافی: مسئولان پاسخگوی چالش های استان نیستند

امام جمعه میبد در دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: اگر استان لابی منطقی و پشتوانه خوب سازمانی اداری را در سطح کشور برای استان تعریف کند، بیشتر می تواند در عرصه های مختلف مسائل و مشکلات را حل و فصل کند.

به گزارش یزد فردا: آیت الله اعرافی افزود: با وجود همه مشکلات ظرفیت هایی در استان یزد وجود دارد که می تواند همانطور که در ابعادی از آموزش و پرورش و مراکز علمی الگو هست؛ در مقوله صنعت پاک و حتی کشاورزی هم پیشرو باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با شاره به بحث پایلوت بودن استان یزد در بحث فرهنگی گفت: این کار مستلزم هماهنگی نهادهای فرهنگی و ارائه طرح در استان است که می تواند در سطح کلان مطرح و اعتبارات خاصی را جذب کند.

وی در ادامه، معدن و حجم سرمایه گذاری و حوزه انتخاباتی را سه فاکتور مهم در بهم ریختن معادلات استان برشمرد و افزود: این سه فاکتور معادلات استان را دچار چالش کرده است و مسئولین هم پاسخگو نیستند.

امام جمعه میبد به خودیاری در پروژه ها در شهرستان میبد اشاره کرد و افزود : خودیاری در دویست آموزشگاه ، دانشگاه و پروژه های بهداشت و درمان در شهرستان میبد شاخص های خوبی را در خدمات رسانی رقم زده است که اگر از سوی استان هم حمایت هایی انجام شود این خودیاری ها افزایش می یابد.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات مردم بخش ندوشن گفت: هر چند مسائل اجتماعی و فرهنگ شهری زیرساخت های قوی داریم اما به دلیل آسیب های غیر بومی ، اتباع و صنعت نمی توانیم پاسخگوی نیازهای لازم باشیم و باید عنایت ویژه ای نسبت به مسائل ندوشن انجام گیرد.

امام جمعه میبد در بخش دیگر از سخنان خود پروژه پل خورشید را آبروی استان عنوان کرد و با قدردانی از کمک های استان در تامین روشنایی آن گفت :  این پروژه بعنوان چهارباغی که در افق آینده مردم بتوانند از میبد تا یزد را با دوچرخه و پیاده طی کنند بعنوان پروژه مهم با فضای سبز و روشنایی زیبا تعریف شده است که امیدواریم بعنوان پروژه مهم جزء طرح های کلان دیده شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز تحقیقات ژنتیک را یکی دیگر از پروژه های مهم دانست و با بیان اینکه مسائل این مرکز را درسطح کشور پی گیر هستیم گفت: این مرکز بعنوان پژوهشگاه بزرگ و پشتوانه فکر علمی در حوزه ژنتیک که کشور است و نگاه ما به این پروژه باید راهبردی و کلان باشد چرا که می توان استان را در افق آینده در حوزه ژنتیک سرآمد کند.

وی جاده ورزنه را از جاده های مواصلاتی مهم استان یاد کرد و افزود: اقداماتی هم در این زمینه انجام شده است که با دو بانده کردن این جاده ، ندوشن را آباد و مروادات اقتصادی را افزایش داد.

امام جمعه میبد با اشاره به تنها فرودگاه تفریحی در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در شهرستان میبد را زمینه خوبی برای توسعه گردشگری و تفریحی خواند و افزود: اگر تسهیلات و حمایتی از این فرودگاه انجام شود این ظرفیت تفریحی و تفرجگاهی هوایی هم می تواند زودتر به سرانجام برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا