نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه فرهنگ ازدواج به موقع در جامعه ترویج شود، گفت: تشریفات ازدواج آفت ازدواج و زندگی زناشویی است. آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد
 به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه فرهنگ ازدواج به موقع در جامعه ترویج شود، گفت: تشریفات ازدواج آفت ازدواج و زندگی زناشویی است.
 آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مدیران دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد، با اشاره به اهمیت توجه به مسئله افزایش جمعیت، اظهار داشت: باید به مسائل مختلفی در زمینه زندگی افراد و ازدیاد نسل توجه ویژه داشته باشیم که یکی از این مسائل، بحث ازدواج جوانان است.
وی با اشاره به اینکه ازدواج به موقع اهمیت بالایی دارد، خاطرنشان کرد: این مسئله که به موقع باید ازدواج کرد و از این ازدواج باید به موقع بهره‌گیری شود، باید در بین جوانان و خانواده‌های آنها به یک فرهنگ تبدیل شود.
امام جمعه یزد تشکیل خانواده را لازمه پیشرفت انسانیت دانست و گفت: زن و شوهر در پیشرفت مکمل همدیگر هستند و باید در کنار یکدیگر، خود را به سمت پیشرفت سوق دهند.
ناصری با تاکید بر اینکه زن و شوهر مزاحم همدیگر نیستند، بیان کرد: الان به این صورت است که دختر می‌گوید می‌خواهم درس بخوانم و بعدش کار پیدا کنم و شغل و کار و درس و این موارد را به ازدواج اهمیت بیشتری می‌دهد چرا که فکرش به این صورت است که ازدواج مزاحم درس یا کار وی است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: از طرف دیگر دختران اصرار به کار دارند که حتما منبع درآمد شخصی داشته باشند و این توکل به خدا نیست و یکی از مشکلاتی که بعدا ایجاد می‌شود و سبب طلاق‌هاست همین است که خانم احساس می‌کند خودش از لحاظ مالی غنی است و دلیلی نمی‌بیند که این هزینه را با همسرش تقسیم کند.
وی گفت: مسئله بعدی بحث تشریفات ازدواج ها است که آن هم برای پدر و مادرها باید تبیین شود و هم والدین پسران و هم والدین دختران بدانند که فلسفه ازدواج چشم و هم چشمی نیست که به دلیل مشکلات مالی بخواهیم سن ازدواج جوانانمان را بالا ببریم.
امام جمعه یزد ادامه داد: این تشریفات ازدواج خیلی زیاد شده و مسئله دومی برای عقب افتادن ازدواج است، باید این موضوع تبیین شود که ازدواج می‌تواند در سن مناسب باشد و در کنار هم هم درس بخوانند و هم خداوند روزی آنها را تامین کند.
ناصری تاکید کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید فرزندانتان را از ترس اینکه روزی گرسنه بمانند از بین نبرید، چرا که ما شما و آنها را روزی می‌دهیم، همچنین خداوند در قرآن در رابطه با ازدواج می‌فرماید اگر شما فقیر هستید، خداوند از فضلش به شما می‌دهد.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که باید در این زمینه به آن توجه ویژه صورت گیرد این است که اگر بخواهیم خانواده‌ها فرزند داشته باشند و این فرزندان تربیت درستی شوند، باید ساعت کار خانم‌ها کم شود که آنها بتوانند در به تربیت فرزندانشان هم مشغول شوند.
وی بیان کرد: خانم‌ها فهم، استعداد و تحصیلات، ذوق و نوآوری دارند، باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد و نمی‌توان به آنها گفت که کار نکنید، اما می‌توان با کم کردن ساعت کاری آنها به 4 ساعت، مشکل کار و تربیت فرزندانشان را هم مرتفع کرد. 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا