محمد خسروي هفته نامه آيينه يزد

سالگرد رحلت چهره‌‌اي از تبار مردان مرد كه در درستكاري و صداقت و خيرمندي و خصايل نيك انساني اگر نگوييم بي‌نظير قطعاً كم‌نظير بود. دكتر ولي شاهي چهره ماندگار و پزشك حاذق و دردشناس دنياي امروز ما بود. او نه طبيب جسم كه درمانگر روح و روان مردم نيازمند و محتاج و دردمند واقعي جامعه بود.
روح لطيف و حساس آن نيكو سير در هنگام مراجعات افراد و اشخاص و ذكر مصائب و مشكلات موسسات خيريه و مجتمع‌هاي عامل‌المنفعه آنچنان متلاطم مي‌شد كه فرد تقاضا كننده را به سكوت واميداشت و در حاليكه دكتر دسته چك خود را آماده داشت، مي‌پرسيد چقدر بايد بنويسم و كمك‌هاي متعدد معتنابهي در امور خيريه داشت.
در جلسات علمي و فرهنگي و اجتماعي و سياسي و قرآني حضوري پر رنگ و فعال داشت و از جمله همراهان و هم‌پيمانان شهيد آيت‌ا...صدوقي و شهيد دكتر سيدرضا پاك‌نژاد و مرحوم دكتر علي‌اكبر رمضانخاني پيش و بعد از انقلاب بود. در جلسات تفسير قرآن چهارشنبه شب‌هاي هر هفته خود را ملزم به حضور مي‌دانست و از آن جلسات بهره‌ها مي‌برد و ديگران نيز از صفات ممتازه آن مرحوم بهره‌ها مي‌بردند. با اهل فضل و دانش مراودات ‌فراوان داشت.
در ورزش به ويژه كوهنوردي دستي داشت و در اواخر عمر از درد زانو و مفاصل شكايت مي‌كرد كه شايد علتش كوهنوردي ممتد و طولاني مدت بود. بسيار منضبط و مرتب و خوش لباس و شيك پوش بود.
در روايات آمده است از جمله اموري كه سكرات مرگ و خطرات پس از مرگ را آسان مي‌كند صدقه و نماز ليله الدفن است. آن بزرگوار دستور داده بود پس از مرگ و پيش از دفن جنازه اش مقدار قابل توجهي بسته‌هاي غذايي ارزشمند را بين بسياري از خانواده‌هاي نيازمند توزيع كنند و سپس او را به خاك بسپارند و چه كار زيبايي.
خداوندمنان آن عزيز سفر كرده را غريق بحار رحمتش فرمايد و با اولياي عظام و ائمه بزرگوار عليهم صلوات ا... اجمعين و خاصان درگاهش محشور كند. چنين باد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا