محسن  اختياري:حوادث بسيار شبهه برانگيز اخير در كانون اسلام  يعني مكه مكرمه در ايام برگزاري بزرگترين مراسم مذهبي مسلمانان يعني رخداد عظيم حج ؛ در حادثه اول سقوط يك جرثقيل در كانون مقدس ترين مركز و مكان مذهبي مسلمانان يعني مسجدالحرام ؟! بسياري اين حادثه را تصادفي خواندند اگر چه شواهد و واقعيتها بيانگر حكايت ديگري بود ، چرا كه بعنوان مثال بروز باد شديد و طوفان را عامل حادثه اعلام نمودند در حاليكه شواهد و گزارشات هواشناسي و بخصوص حركت عادي زائران بيت الله الحرام دلالت بر واقعياتي غير از آن داشت .!

اما آيا اشتراكات و شباهتهاي پيرامون اين رخداد با حوادث يازدهم سپتامبر 2001 بسيار عجيب نيست ؟!

اينكه اين حادثه  در همان روز يازدهم سپتامبر و عجيبتر اينكه دقيقا در همان ساعت از روز اتفاقات سال 2001 رخ مي دهد ؟! و اينكه آن واقعه در مركز كفر و كانون مركزيت غرب يعني مركز نيويورك در ايالات متحده آمريكا ، و اين حادثه دقيقا در بزرگترين مركز و كانون توجه مسلمانان جهان در مكه مكرمه رخ مي دهد ؟! يا اينكه در حوادث يازدهم سپتامبر سال 2001 مضنون و متهم اصلي شخصي به نام اسامه بن لادن رهبر القاعده است ، حال آنكه در حوادث مكه نيز شركت اصلي مالك جرثغيلها متعلق به خانواده بن لادن است ؟!

و هنوز چند روز نگذشته كه حادثه بسيار تاسف برانگيز منا ، و آنهم دقيقا در مركز اسلام باابهامات و شبهات فراوان ؟! چرا چنين اتفاقات تصادفي در هيچ كجاي ديگر دنيا رخ نمي دهد ؟! مگر نه اينستكه هر ساله تجمعات ميليوني بسياري مانند عاشورا و تاسوعا يا اربعين حسيني در كربلاي معلي برگزار مي گردد ولي هيچگاه شاهد بروز چنين حوادث عجيبي نبوده ايم ؟!

اما براي مقابله با اين توطئه ها چه بايد كرد ؟ همانگونه كه بيان شد در دنياي جديد تقابلات ديگر در ميادين جنگهاي نظامي نيست ، بلكه نبردها نبرد دانش و اطلاعات است ، و قطعا كسانيكه بهتر بتوانند افكار و ذهنها را تحت سلطه خود درآورند موفقتر خوهند بود ؛ جنگهاي دنياي امروز جنگهاي نرم و نامحسوسيست كه از طريق بكار گيري دانش و تكنولوژيهاي مدرن با غلبه بر ذهن و فكر ملتها و جوامع آنانرا تحت سلطه خود درآورده و از اين طريق اصليترين اهداف خود را دنبال مي كنند . وبنابراين آنچه روشن است اينستكه براي مقابله با چنين جنگهاي نرم و نامحسوسي موثرترين روشها ، مقابله به مثل و بخصوص شناخت و خنثي نمودن اين روشها خواهد بود ، و اين مهم حاصل نخواهد شد مگر با افزايش سطح آگاهي و دانش و تفكر ملتها .

اساسيترين راه براي مقابله با جنگ نرم دشمنان نه فقط از طريق بكارگيري تجهيزات و سخت افزار ، بلكه طراحي و تدوين نرم افزارهاي قوي و قدرتمند ماحصل تفكر و آگاهيهاي لازم خواهد بود ، و بنابراين ملتهاي مسلمان مي بايست از طريق آموزش و بالابردن سطح دانش و تفكر خود و بويژه نسلهاي آتي زمينه را براي خنثي نمودن اين توطئه هاي دشمنان كه بزرگترين اهدافشان دين زدايي هرچند بصورت تدريجي در طولاني مدت است فراهم نمايند .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا