زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

خدا اموات همه را رحمت كند از جمله مرحوم ابوي كه مي‌فرمودند: «‌قدما نكته‌اي را در هيچ موردي فرو گذار نكرده و براي ما يادآوري نموده‌اند.»
مثلاً‌ وقتي در مورد فردي يا جايي كه خيلي پرهزينه و پرخرج اما بهره‌وري و بازدهي كم باشد. قدما مي‌فرمودند: «آفتابه و لگن هفت دست، شام و ناهار هيچي.»
باز پيشينيان مي‌گفتند:«كور خود و بيناي مردم» صدا و سيما بارها مي‌گويد: آمار تورم، ‌گراني و بيكاري، ‌فقر، كارتن خوابي در اروپا و آمريكا بيداد مي‌كند و جالب‌تر آنكه واحد مركزي خبر با بينوايان لندن هم مصاحبه مي‌كند گرچه بعضي از آنها بسيار لباسشان شيك‌تر و سر لپشان هم قرمزتراز حقير سراپا تقصير است. اما چند روز است شورش مردم در يكي از شهرهاي آمريكا در اعتراض به ضرب و جرح سياهپوستي كه در راه زندان مرد!! در صدر اخبار صداوسيما جا خوش كرده تا جايي كه در خبرها گفته مي‌شود و تكرار مي‌گردد و حوادث كشورهاي مسلمان نشين را تحت‌الشعاع قرار داده است. ما كه [نديد بديد] هستيم مي‌گفتيم: امروز، فردا حكومت آمريكا ساقط مي‌شود و فيدل كاسترو كوبايي يا خليفه و جانشين چاوز ونزوئلايي بزودي حكومت موقت را دست مي‌گيرند و جناب ظريف هم براي جشن مراسم تاجگذاري قدم زدن و دست دادن به اين و آن عازم واشنگتن مي‌شود. راستي علت اعتراضات كشته شدن يك نفر در بازداشتگاه چي بود؟!
لعنت به آلزايمر ولي يادم مياد كه گفته‌اند دادستان آمريكا عليه پليس اعلام جرم كرد. در آن مورد آلزايمري هم چيزي به ياد ندارم كه به عرض خوانندگان برسانم!!

زبان دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا