علی اصغر باقری

بسمه تعالی

یکی از دعاهایی که بیشترین دعا کننده را در این عالم دارد بخصوص ما ایرانی ها، دعای تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) می باشد. اما لازمه هر دعایی این است که دعا کننده علاوه بر زبان آنچه در عمل از دستش بر می آید در جهت تحقق آن دعا تلاش نماید. اگر چنین نکند این دعا در حدّ لقلقه زبان است و از عمق جان نبوده و انتظار برآورده شدن آن معقول نیست. اما لازمه دعای تعجیل در فرج این است انچه ما از دستمان بر  می آید در جهت تحقق ظهور انجام دهیم. یکی از راههای که تحقق ظهور را تسهیل می نماید این است که محیط امنی برای آقا امام زمان (عج) هنگام ظهور مهیّا شده باشد و مسلماً یکی از آن محیطهای اصلی مکّه مکرّمه است تا این محیط امن نباشد چگونه حضرت می توانند از آنجا حرکت خود را آغاز کنند؟ محیطی که به دست عده ای جلّاد خونخوار وابسته به امریکا و انگلیس و اسرائیل است. اصل و اساس انقلاب اسلامی ایران و از بین بردن رژیم طاغوتی و مبارزه با استکبار جهانی برای این بوده و هست که این محیط امن فراهم شود.

 

وحشت دشمنان اسلام و عوامل آنها از انقلاب اسلامی ایران و اینهمه دشمنی برای این است که می بینند نظام اسلامی در جهت تحقق ظهور تلاش می نماید و این برای آنها خطرساز است. سیاستهای کلّی در جمهوری اسلامی ایران و آنچه در قانون اساسی آمده بدنبال تحقق این مسیر است و در این 37 سال در عرصه عمل فراز و نشیبهایی داشته ایم. بطور کلّی می توان گفت با برقراری نظام اسلامی تمامی حرکات و سکنات ما یا در مسیر تحقق دعاهایمان بوده یا بر خلاف آنچه دعا نمودیم عمل کردیم. آنها که در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و علمی موجب ایجاد و تقویت نظام اسلامی شدند در جهت تحقق این دعا تلاش کردند. اما آنهایی در این عرصه ها دانسته یا ندانسته باعث تضعیف نظام اسلامی شدند بر خلاف دعایشان عمل نمودند.

 

اگر بخواهیم محیط امنی برای آمدن آخرین ذخیره الهی آماده کنیم باید این کلام امام راحل را توجه داشته باشیم که فرمودند: «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود» تا این غده سرطانی در منطقه باشد هیچ کشوری برای حضور آقا امام زمان (عج) امن نخواهد بود، چه رسد به حجاز که در دست عده ای وهاّبی ساخته پرداخته انگلیس است و این روزها هم عروسک خیمه شب بازی امریکا و اسرائیل غاصب که دست به هر جنایت هولناکی می زنند. اگر این رژیم سفاک و جعلی از بین برود روی آل سعود بدتر از صهیون و اربابانش در منطقه کم می شود. اینکه سران شیطان بزرگ امریکا همه شان بر روی تأمین امنیّت اسرائیل تأکید دارند برای این است که می دانند اگر این رژیم جعلی از دستشان برود دیگر جایی برای حضور آنها نیست و زمینه های ظهور بهتر فراهم می شود.

 

 آنان که دعای تعجیل در فرج می خوانند حداقل باید در حد یک سطل آب کمک کنند تا در غرق این رژیم منحوس سهیم باشند. گرچه سطل آب تمثیل است و برای تقریب ذهن گفته می شود اما سطل آب امروز برای محو اسرائیل غاصب حضور در صحنه جهت تقویت نظام اسلامی و کمک به نیروهای مقاومت در خط مقدم است. باید آگاهی های خودمان را بالا ببریم تا بموقع حضور داشته باشیم و بموقع عمل کنیم که شیطنتها بیشمار است و شیطان صفتان و گرگهای در لباس میش فراوان، امروز رژیم صهیونیستی در محاصره دوستداران جمهوری اسلامی ایران است لبنان و سوریّه و غزه و همگی مسلّح علیه این رژیم اشغالگر و اخیراً هم مقام معظم رهبری فرمان مسلح شدن کرانه باختری را صادر کردند. ایجاد گروههای تکفیری بدست امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی برای خلاصی این رژیم جعلی از محاصره هست.

 

اما کلید کارزار علیه رژیم صهیونیستی در ایران با خون صدها هزار شهید و جانباز ساخته و پرداخته شده و همینک این کلید در دست ولیّ فقیه زمان امام خامنه ای است و دشمن تمامی تلاش خود را می کند که این کلید را از دست ملت مسلمان ایران برباید. در این 37 سال دشمن همه رقم حیله و نیرنگی را بکار برده تا تأثیر این کلید را کم یا از بین ببرد. از آن توطئه های ابتدای پیروزی انقلاب چون ترورها و کودتاها تا جنگ تحمیلی و بعد پروژه نفوذ و استحاله و امروز می بینیم دشمن تا اندازه ای موفق شده و کلیدی در کنار کلید اصلی و بدل شده درست کند. دیروز به نام اصلاحات و امروز به با نام اسلام رحمانی و اعتدال، در جهت تأمین امنیّت اسرائیل غاصب !! آیا شتاب برای جمع کردن تأسیسات هسته ای بدون تضمینهای لازم مشکوک نیست؟ چرا هر مشکلی برای کشور پیش می آید به کری زنگ زده می شود و راه حل می طلبند!!؟ چرا شیطان بزرگ کدخدا نامیده می شود و اوباما نماینده شیطان فردی مؤدب خطاب و برای زنگ زدن به او لحظه شماری می شود؟!!

 

ملت ایران کمکهای انسان دوستانه برای شیعیان محاصره شده یمن به نام کشتی نجات می فرستند و یگانهای نظامی هم امنیّت آنرا را تضمین      می کنند. اما در آن لحظه پایانی گویا کری به آقایان زنگ می زند و مسیر تغییر می یابد! جیبوتی!! جیبوتی کشوری حامی جلادان عربستانی!! شیخ نمر باقرالنمر توسط جلادان سعودی گردن زده می شود دولت ما در محکومیّت این جنایت معطل می کند عده ای نمی توانند تحمل کنند و به سفارت عربستان حمله می کنند. عربستان روابطش را با ایران قطع     می کند ظریف در این باره با کری صحبت می کند!!؟

 

شاید به خود بگوییم که اگر در سال 61 هجری آن زمان که مردم کوفه داشتند آن معامله را با مسلم می کردند اگر فریادی از آسمان بر سر مردم کوفه کوبیده می شد که می گفت: ای مردم کوفه ای مسلمانان این تذهبون؟!! فریاد بحق و بموقعی بود. و شاید امروز با این اوضاع و احوالی که ما گرفتار آن شدیم و عده ای همین معامله را دارند با مسلم زمان می کنند!! و اگر فریادی برآید آهای مردم مسلمانان ایران آهای مسئولینی که با خون شهدا به مقامات رسیدید این تذهبون؟!! بحق و بموقع باشد. چرا که هنوز امکان جبران نقصانها را داریم چرا که امروز       می توانیم آن کلید جعلی که بر سر خون صدها هزار شهید می خواهد امنیّت اسرائیل غاصب را تأمین کند بشکنیم و نگذاریم به راه شیطانی خود ادامه دهند و این کار در گرو این است که در آینده ما مجلسی انقلابی داشته باشیم، هم مجلس خبرگان رهبری و هم مجلس شورای اسلامی. مجلس شورای اسلامی انقلابی می تواند به نمایندگی از ملت این کلید جعلی که بصورت خزنده تأمین امنیّت اسرائیل غاصب را دنبال می کند بشکند و نگذارد ادامه راه دهد. مجلس خبرگان انقلابی هم می تواند پشتوانه محکمی برای رهبر انقلابی باشد و چشم طمعی که دشمنان برای ضربه زدن از این ناحیه دوخته اند را کور نماید.

 

براستی افضل الاعمال انتظار الفرج را انسان اینچینین درک می کند که انتظار فرج یعنی به روز بودن و بموقع عمل کردن و هر زمان در صحنه حاضر بودن. براستی مگر مردم کوفه قریب 20 سال از ظلم بنی امیه به تنگ نیامده بودند و سالها انتظار نمی کشیدند که کسی بیاید و نجاتشان دهد؟! مگر هزاران نفر برای امام حسین علیه السلام نامه ننوشتند و ایشان را جهت پیشوایی دعوت نکردند؟ پس چه شد که نتیجه آن همه انتظار و دعاها این شد که عبیدا... بن زیاد آمد و بر آنها حاکم شد و کاری کرد که همان منتظران را به قاتلان تبدیل نمود و به کربلا فرستاد؟!! مگر چیزی جز بی بصیرتی عوام و خواص و عافیت طلبی بود؟!! مگر چیزی جز جدّی نگرفتن دین و دیانت بود؟!! افرادی چون سلیمان بن سرد خزاعی که مسلم بن عقیل را همراهی نکردند و انتظار می کشیدند که خود امام علیه السلام بیاید که این انتظار بی معنی منجر به کشته شدن مسلم و در پی آن امام حسین علیه السلام شد. انتظاری که از روی بی بصیرتی باشد نتیجه عکس می دهد و این معادله برای امروز هم صادق است. چنانچه در ایران و در نهضت مشروطیّت اتفاق افتاد و تهران کوفه ای صغیره شد و در روز 13 رجب رهبر نهضت مشروطیّت که آن همه خون دل خورد و برای مردم و دین مردم و فراهم نمودن زمینه ظهور زحمت کشید را برای رضایت انگلیس خبیث بالای چوبه دار بردند و پایکوبی نمودند و همه دیدند نتیجه اعتماد به دشمن و لگد زدن به دین و عالم دینی و 10 سال نشده آن قحطی ساختگی توسط انگلیسیها 1296 تا 1298 و مرگ تدریجی و فلاکت بار قریب 9 میلیون ایرانی یعنی حدود نیمی از جمعیّت ایران. 

 

و اما امروز ما گرفتار بعضی عوام و خواص بی بصیرتی هستیم که باید گفت صد رحمت به سلیمان بن صرد خزاعی، نقل شده این فرد بی بصیرت در جنگ جمل به حضرت علی علیه السلام گفت: من نمی توانم در جنگ دو مسلمان شرکت کنم و من را به سرحدات بفرستید. و در قضیّه کربلا هم در خانه نشست و به خیال خودش منتظر امام علیه السلام!! اما صد رحمت به سلیمان بن صرد خزاعی از این جهت که پادشاه روم را کدخدای جهان معرفی نکرد. صد رحمت به سلیمان بن صرد خزاعی از این جهت که تلاش نکرد تا معاویه یاغی و فتنه گر را تبرئه نموده و به نفع آنها حرف نزد. صد رحمت به سلیمان بن صرد خزاعی که حیله باز نبود و خانواده های شهدا و جانبازان را وسیله اهداف شیطانی قرار نمی داد. صد رحمت به سلیمان بن صرد خزاعی که اگر آب نیاورد کوزه ای هم نشکست و امروز می بینیم که چگونه در جلو چشم دشمن کوزه هایمان را بر سرمان می شکنند.

 

هسته ای مان را که دادند به آبرو و عزّت و حیثیت ملت چوب حراج زدند. اقتصاد کشور را به ورطه نابودی کشانده و خبرها از این قرار است که می روند تا قراردادهای نفتی ننگینی را با انگلیس خبیث ببندند و دست ملت را از همه چیز خالی کنند و ملتی را با دست خالی در برابر شیطان بزرگ و همدستانش قرار دهند. با این اوضاع و احوال چرا عربستان سعودی غرّه نشود و گردنکشی نکند؟ ره صدساله ای که آنها باید می رفتند تا به مقصد برسند، هم اکنون آقایان از داخل برایشان به بهانه اعتدال و اسلام رحمانی مهیا کردند و گویا این بوده معنی و مفهوم سوگندی که آقایان بر زبان جاری کردند اما در دل چیز دیگری داشتند.

 

اگر به خود نیاییم و در صحنه به درستی حاضر نشویم و از آبرو و حیثیّت و شرفی که شهدا برایمان به امانت گذارده اند دفاع نکنیم معلوم نیست آن دست عنایت الهی همیشه بر سرمان باقی بماند و ما گرفتار عذاب شدید الهی خواهیم شد. شاید عذابی هولناکتر از آنچه بین سالهای 1296 تا 1298 اتفاق افتاد. امروز به درستی حاضر شدن در صحنه بصیرت می خواهد، آن هم بصیرتی که نه فقط متوجه باشد امریکا و اسرائیل و انگلیس دشمن ما هستند که متأسفانه این را عده ای از دولتمردان ما فاقد آن هستند!! بلکه بصیرتی که ناکثین و قاسطین و مارقین را قبل از ارتکاب جنایاتشان بشناسد باید عمربن سعدها و ابن ملجم ها را قبل از ارتکاب جنایت شناخت. باید فتنه گران را و ابن ملجم های زمان را قبل از فتنه 88 می شناختیم و از آنها روی گردان می شدیم اما این درد و غصه را به کجا ببریم که هنوز هم عده ای از دولتمردان هستند که ظالمان و جنایتکاران فتنه 88 و رئوس آنان را یا نشاختند و یا از روی لجاجت از انها دفاع می کنند و طبیعی است که فتنه گران خود را برای فتنه ای سنگین تر و بزرگتر آماده کرده اند. امروز نیازمند به بصیرتی هستیم که نه فقط سران فتنه و حامیان خارجی و داخلی شان را بشناسد، بلکه ساکتین فتنه را نیز باید بشناسیم و از آنها روی گردان شویم چرا که ساکتین فتنه حمایتشان مخفیانه بود.

 

امروز باید متوجه باشیم که همانها که داعش و تکفیری ها را آفریده و تقویت می کنند هدف اصلی شان از بین بردن تشیّع و نظام اسلامی است، امروز استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ به دنبال اختلاف بیانداز و حکومت کن نیست، بلکه امروز به دنبال اختلاف بیانداز و نابود کن هستند. امروز اسلام آمریکایی دو چهره دارد یکی اسلام تکفیری و دیگری اسلام رحمانی که هر دو چون لبه دو قیچی با مدیریت آمریکا و اسرائیل و انگلیس، اسلام ناب محمدی را نشانه رفته اند. اسلام رحمانی همان اسلام لیبرالهاست که با نگاه ابزاری برای اغراض نفسانی و افکار غلط خود از آن بهره می برند و در یک کلام اسلامی در خدمت امریکا.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا