یزد فردا"کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از رهگیری 4708نفر مهارت آموخته یزدی در 448 دوره آموزشی در نه ماهه سال جاری خبر داد.

      به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "محمد دشت آبادی با بیان این مطلب که: وضعیت اشتغال مهارت آموختگان بعد از دریافت گواهینامه مهارت و پس از طی یک فاصله زمانی یکساله درسه گروه شاغلین ،کارجویان وغیر کارجویان ، رهگیری و رصد می شود تا دوره های آموزشی که نرخ اشتغال کمی داشتند با دوره های جدید جایگزین شوند، گفت : از ابتدای سال1394تا کنون برای 4708 نفر از مهارت آموختگان مراکز ثابت فنی و حرفه ای استان رهگیری اشتغال انجام شده است که از این تعداد قریب به 791 نفر مشغول به کار شده اند  .

 وی جمع کارجویان در این دوره را 542 نفر عنوان کرد و افزود : در رهگیری صورت گرفته از وضعیت اشتغال این افراد، 364 نفر به خاطر کمبود فرصت شغلی وعدم وچود سرمایه کافی و 178 نفر به دلیل پایین بودن دستمزد،ضعف آموزش مهارتی وعدم رغبت به شغل پیشنهادی تاکنون موفق به اشتغال نشده اند

دشت آبادی اعلام کرد : رهگیری اشتغال مزبور از 448 دوره آموزش کارآموزان و 12 مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه ای انجام شده است .

کارشناس مشاوره و هدایت آموزشی استان افزود:طبق رهگیری صورت گرفته،تعداد 902 نفر از مهارت آموختگان قبلاً شاغل بوده اند،که هدف آنها تکمیل مهارت و فراگرفتن حرفه های جدید بوده و 2411 نفر غیر کارجو ازقبیل:دانشجو،دانش آموز ،سرباز و خانه دار یا افرادی بوده اند که تمایلی به کار نداشته اند .

وی در ادامه وضعیت تعداد 62 نفر از افراد رهگیری شده را نامشخص اعلام کرد .

دشت آبادی اظهار داشت : بهره برداری از نتایج حاصل از رهگیری اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه های سند راهبردی مهارت و فناوری در راستای توسعه و ارتقاء آموزش های مهارتی و اثر بخشی این قبیل آموزشها به شمار می رود..

وی در پایان بر اهمیت فرآیند مشاوره ، رهگیری ، اشتغال در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان تاکید کرد و گفت : اجرای دقیق این فرآیند سبب هدایت صحیح کارآموزان و اثر بخشی آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا