یزدفردا "با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد، دو طرح نوآورانه به مرحله اجرا رسید

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا "دو طرح عمود پروانه و سنتز نانو ذرات مغناطیسی مس با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد به مرحله اجرا رسید.

 جابر دهقانی مجری طرح عمود پروانه در توضیح طرح نوآورانه خود گفت: عمود پروانه  نوعی ربات پرنده است که به واسطه ی استفاده از 4 موتور، قدرت مانور و حمل بار بیشتری در مقایسه با هلی کوپترهای کلاسیک دارای یک موتور در پروانه، دارد.

وی با اشاره به حمایت های مرکز نوآوری در به ثمر رسیدن این طرح، اظهار داشت: مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد حمایت هایی ازقبیل مشاوره، اعطای تسهیلات مالی، تامین تمامی هزینه های ساخت به صورت بلاعوض و در اختیار گذاشتن فضا و امکانات آزمایشگاه انجام داده است.

دهقانی با بیان اینکه ایده این طرح به عنوان پروژه پایان دوره و در حد تئوری مطرح شده بود،گفت: اجرایی کردن این طرح  حدود 6 ماه به طول انجامید.

عباسعلی جعفری نیز که به همراه هاجر محمودی طرح سنتز نانو ذرات مغناطیسی مس را به مرحله اجرا رسانده  است، در توضیح طرح خود گفت: با توجه به کاربرد گسترده مس در صنعت و داروسازی، هدف این طرح تهیه نانو ذرات مغناطیسی مس با قابلیت بازیابی و بازیافت مناسب بوده است.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های این ذرات جداسازی آسان آن‌ها توسط یک آهن‌ربای خارجی است که باعث می شود از محیط واکنش خارج شده و از بازماندن مس در محصولات جلوگیری شود.

جعفری مدت زمان اجرای این طرح را دو سال عنوان کرد و گفت: مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد اعلام آمادگی کرده است تا تسهیلاتی  برای تهیه مواد و وسایل مورد نیاز در اختیار ما قرار دهد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا