معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: حضور نامزدهاي مختلف در انتخابات و افزايش اعتماد عمومي در جامعه، ارتقاء مشاركت مردم در عرصه انتخابات را به همراه دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد به نقل از روابط عمومي فرمانداري يزد، «محمدعلی طالبی» در جلسه شوراي اداري شهرستان يزد با تبريك فرارسيدن ايام ا... دهه فجر و سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: دهه فجر يادآور جان‌فشانی و ایثارگری‌های مردم ايران است و امروزه اين روزها به ايام جشن و سرور تبدیل‌شده و نمادي از اتحاد و همدلي ملت بزرگ ايران است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد افزود: ایام‌الله دهه فجر يادآور انسجامي بين همه مردم براي ساخت ايراني آباد با شعار استقلال، ايراني آزاد با شعار آزادي و براي حاكميت ساختن مردم با شعار جمهوري اسلامي است.
وي تصريح كرد: ما به‌عنوان كارگزاراني اين نظام‌وظیفه داريم كه خدمت به مردم به‌عنوان ولی‌نعمتان اين انقلاب را در سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم و با ارائه خدمات شايسته، دين خود را به اين مردم، انقلاب و نظام ادا نماييم.
طالبي بزرگداشت اين ايام را وظيفه همه همگان دانست و خاطرنشان كرد: همه دستگاه‌های اجرايي شهرستان يزد به‌عنوان مركز استان بايد تمام تلاش خود را به‌کارگیرند تا راهپيمايي 22 بهمن امسال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود و در آستانه دو انتخابات مهم دهه فجري به‌یادماندنی داشته باشيم.


انتخابات مظهر اقتدار كشور، رأي و اراده مردم است


رئيس ستاد انتخابات استان يزد در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاري پنجمين دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در هفتم اسفندماه گفت: حساسیت‌های انتخابات باعث می‌شود تا به اين مسئله بااهمیت بيشتري توجه شود و تمامي سعي خود را براي باشکوه‌تر برگزار شدن آن به کاربندیم زيرا انتخابات در ايران مظهر اقتدار كشور، رأي و اراده مردم است.
وي با اعلام اينكه تعامل سازنده در بين اعضاي هیئت اجرايي و نظارت وجود دارد و همه آماده برگزاري انتخابات هستند ابراز داشت: همين تعامل خوب نيز در حوزه پشتيباني ميان دستگاه‌های اجرايي استان نيز وجود دارد كه بايد در سطح ادارات شهرستان نيز تسري يابد.
طالبي با اشاره به سخنان رياست محترم جمهور مبني بر اينكه مهم‌ترین وظيفه سياست داخلي دولت در سال جاري برگزاري انتخابات در هفتم اسفندماه است افزود: هماهنگي و انسجامي كه درزمینهٔ انتخابات وجود دارد می‌تواند به برگزاري باشكوه، سالم و قانون‌مند كمك نموده و نتيجه آن‌که مشاركت بالاي مردم در انتخابات است، را به همراه داشته باشد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد به زمینه‌ها و بسترهاي لازم در بحث مشاركت مردم در انتخابات اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از اين زمینه‌ها حضور و رقابت نامزدها مختلف در انتخابات هستيم كه متأسفانه در سطح استان با مشكل مواجه هستيم كه اميدواريم با در نظر گرفتن تمهيدات لازم توسط شوراي نگهبان اين نگرانی‌ها رفع و در تمامي حوزه‌ها شاهد رقابت انتخاباتي ميان نامزدهايي كه با حضور درصدد گره‌گشایی از مسائل و مشكلات مردم هستند، باشيم.
رئيس ستاد انتخابات استان يزد افزايش اعتماد عمومي در جامعه را در ارتقاء سطح مشاركت مردم در انتخابات مهم و تأثیرگذار دانست و تصريح كرد: مسئولين نظام بايد با اقدامات خود زمینه‌ساز اعتماد در جامعه می‌شوند كه قطعاً با افزايش آن زمينه افزايش مشاركت بيشتر مردم در عرصه انتخابات فراهم می‌شود.
وي اضافه كرد: متأسفانه در حال حاضر برخي از افراد سعي دارند باکم رنگ جلوه دادن خدمات نظام، نارضايتي را در سطح جامعه افزايش دهند كه ضروري است در فضاي تبليغاتي و مجازي بااطلاع رساني از فعالیت‌های نظام در بخش‌های مختلف به مقابله با اين افراد پرداخته شود.
طالبي بابیان اينكه افزايش اعتبار كشور در عرصه بین‌المللی وظيفه هر ايراني است افزود: مشاركت مردم در انتخابات تا آنجائي براي نظام اهميت دارد كه مقام معظم رهبري تأكيد داشته‌اند كه افرادي كه با نظام و مسئله‌دارند در انتخابات شركت كنند.


مهم‌ترین دستاورد برجام بازگشت آرامش به فضای سیاسی، اجتماعی است


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در ادامه به موضوع به فرجام رسيدن برجام اشاره كرد و افزود: مهم‌ترین دستاورد برجام بازگشت آرامش به فضاي سياسي و اجتماعي كشور بود كه اين می‌توان مبنايي براي آرامش در انتخابات باشد.
وي تصريح كرد: با اجرايي شدن برجام مسائلي كه ذهن مردم، نخبگان سياسي و مسئولين را در اين مدت درگير نموده بود، رفع شد و فرصت خدمت شايسته به مردم فراهم‌شده است.
طالبي اضافه كرد: قطعاً برجام می‌تواند به برگزاري شكوهمند انتخابات كمك كند.


متولی اصلی انتخابات مردم و هیئت‌های اجرایی هستند


رئيس ستاد انتخابات استان يزد به آمار مشاركت مردم شهرستان يزد در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز اشاره كرد و افزود: اين آمار در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در حد متوسط كشوري بوده درحالی‌که در انتخابات رياست جمهوري و ديگر انتخابات اين آمار بسيار بالاتر از حد ميانگين كشوري بوده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد افزايش مشاركت مردم در انتخابات را مستلزم ارتباط با بدنه جامعه دانست و اظهار داشت: بايد دستگاه‌هایی نظير آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي و ... با ارتباط با جامعه هدف خود و افراد داراي نفوذ زمينه جذب حداكثري مردم را فراهم كنند.
رئيس ستاد انتخابات استان در پايان بابیان اينكه متولي و مجري اصلي انتخابات هیئت‌های اجرايي هستند كه از معتمدين مردم انتخاب‌شده‌اند گفت: شهرستان يزد به‌عنوان مركز حوزه انتخابيه استان در انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مركز حوزه انتخابيه شهرستان‌های يزد و اشكذر در انتخابات مجلس شوراي اسلامي است كه بايد در بحث تأمين نيروي انساني و امكانات لازم همه دستگاه با توجه به الزام قانون با فرمانداري يزد همكاري داشته باشند.


برنامه های دهه فجر در راستای مشارکت حداکثری انتخابات باشد


فرماندار يزد نیز در این جلسه گفت: برنامه‌های گرامیداشت ايام الله دهه مبارک فجر و سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بايد  در راستای ترغیب حضور پرشور مردم در انتخابات باشد.
«محمود شاكري شمسي»  در اين جلسه با گراميداشت ياد و خاطره شهداي انقلاب اسلامي و تبريك فرا رسيدن ايام الله دهه فجر اظهار داشت: همه بايد زمينه را براي حضور و مشاركت مردم در برگزاري جشن هاي سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي فراهم نمايند.
فرماندار يزد افزود: با توجه به شرایط کشور و منطقه برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر باید کیفی‌تر و در راستای ترغیب حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات برگزار شوند.
وي بر فضا سازي مناسب سطح شهرستان يزد در ايام الله دهه فجر تأكيد كرد و گفت: دهه مبارک فجر بهترین زمان و فرصت مناسب برای انتقال و تبيين ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی است.
فرماندار يزد با اشاره به رويكرد ستاد دهه فجر شهرستان مبني بر مشاركت عمومي مردم در برنامه هاي ايام الله دهه فجر افزود: باید با ایجاد انگیزه تمام مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان را در جشن انقلاب مشارکت دهیم .
شاكري شمسي در ادامه با تبريك فرجام رسيدن برجام اظهار داشت: بنابر سخنان رياست محترم جمهور اين موفقيت مربوط به يك حزب و جناح خاصي نبوده بلكه متعلق به همه مردم و حتي كشورهاي در حال توسعه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا