فرماندار يزد گفت: ضرورت دارد براي شهرهاي استان هيچ تئوري علمي و چارچوبي مشخص براي شهرسازي آن تعريف شود.

فرماندار يزد به همراه معاون فني و امور عمراني فرمانداري با مديركل راه و شهرسازي استان ديدار كرد.

" محمود شاكري شمسي " در اين ديدار با بيان اينكه بيشترين فعاليت هاي مربوط به حوزه شهرسازي اداره كل راه و شهرسازي در شهرستان يزد نمود دارد اظهار داشت: ضرورت دارد براي شهرهاي استان تئوري علمي و چارچوبي مشخص براي شهرسازي آن تعريف شود.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه شهر يزد داراي آلودگي بصري است افزود: معماري تاريخي منحصر به فرد شهر يزد از ديرباز مورد توجه همگان بوده ولي در شهرسازي مدرن نتوانسته ايم به جايگاه مطلوبي دست يابيم.

وي با انتقاد از افزايش ساخت و سازهاي غيرمجاز در سطح شهر يزد خاطرنشان كرد: در صورت وقوع حوادث طبيعي به علت اينكه اين ساخت و سازها تحت شرايط قانوني نبوده، خسارت هاي فراواني را به دنبال خواهد داشت.

" شاكري شمسي " در پايان با اعلام اينكه برخورد با زمين خواران يكي از اولويت هاي مهم فرمانداري يزد در اين مدت بوده است ابراز داشت: زمين به عنوان يك كالاي سرمايه اي محسوب مي شود، لذا برخي از افراد سودجو با دنبال تصرف اراضي ملي هستند و در اين زمينه تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا حقي از بيت المال ضايع نشود.

 مديركل راه و شهرسازي استان نيز در اين ديدار افزود: مردمان يزد از گذشته تا كنون سعي داشته اند با وجود محدوديت ها بتوانند اقدامات مؤثري را در راستاي آباداني شهر خود انجام دهند.

" نقصان محمدي " تصريح كرد: امروزه در شهر يزد از الگو هاي ساده براي شهرسازي استفاده نمي شود در حالي كه در كشورهاي ديگر به اين امر توجه ويژه اي مي شود.

مديركل راه و شهرسازي استان گفت: اگر چارچوب هاي كلي را مدنظر قرار دهيم، مسائل كوچكتر به خوبي حل و فصل مي شود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا