یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی"پليس فتا يزد در خصوص پيامك هاي فريبنده با مضامين برنده شدن در قرعه كشي كه هدفي جزء كلاهبرداري و سرقت از حساب شهروندان ندارند، مجددا هشدار داد.

اخيرا مشاهده شده فرد يا افرادي ناشناس به وسيله خطوط ارتباطي تلفن همراه که داراي مشخصات جعلي مي باشند با افراد  تماس گرفته و با روش هاي خاص اعتماد آنها را جلب و اطلاعات حساب هاي بانكي آنها را بدست مي آورند .

اين افراد در يكي از روشهاي گمراه كننده و جعلي ، اعلام مي كنند كه شما از طرف همراه اول برنده جايزه قرعه كشي ماهيانه شده ايد و لازم است جهت دريافت مبلغ قرعه كشي به نزديكترين عابر بانك محل سكونت خود مراجعه نماييد . همچنين جهت جلب اطمينان بيشتر، از آدرس درگاه اينترنتي و همچنين شماره تلفن در پيامك هاي ارسالي استفاده مي نمايند .

در اين شيوه فرد طعمه كه با مراجعه به آدرس اينترنتي مذكور و همچنين شماره گيري سامانه گوياي فوق، دچار سر در گمي شده است ناچارا با اطمينان به فرد تماس گيرنده به عابر بانك مراجعه كرده و بنا به درخواست فرد تماس گيرنده وارد صفحه انگليسي شده و طبق دستوراتي كه از طريق موبايل به او داده مي شود تا مبلغ قرعه كشي فرضي به حساب او وارد شود، تمام موجودي او در اختيار فرد تماس گيرنده قرار ميگرد و تمامي موجودي به دست مالكان حساب به حساب افراد ديگر انتقال داده ميشود.

همچنين كار به همين جا ختم نميشود و فرد تماس گيرنده  در طول اين زمان به وسيله خود افراد رمز دوم اينترنتي آنها را نيز فعال كرده و به وسيله آن  اقدام به سوء استفاده از حساب آنها مي نمايند . و مبالغ انتقالي از حساب افراد ديگر را به حسابي كه رمز اينترنتي انها فعال است انتقال ميدهند كه پيگيري قضايي براي آنها ايجاد شود و از حساب فوق خريد اينترنتي مي نمايند .

حال آنكه تمامي خريدهاي آنان با حساب فردي كه خود در جايي مالباخته و در جايي ديگر به عنوان متهم تحت تعقيب قرار گرفته است انجام شده است .

در پايان نكات ذيل قابل توجه است :

1- فريب اينگونه پيامك ها را نخوريد.

2- شروع ارتباط معمولا با دريافت پيامك از طرف افراد ناشناس بوده  و همچنين شماره هاي كه داراي مشخصات جعلي ميباشد .

3- جهت انتقال پول به حساب شما ، نيازي به مراجعه به عابر بانك از طرف شما نيست .

4- اطلاعات بانكي شما مثل اطلاعات شخصي ميباشد و نبايد در اختيار ديگران قرار بگيرد.

5- اگر رمز دوم اينترنتي شما فعال و در اختيار ديگران قرار بگيرد به راحتي امكان استفاده از حساب شما توسط انها بدون در اختيار داشتن كارت بانكي فراهم ميشود .

6- با دريافت پيامك هاي مشكوك موضوع هرچه سريعتر از طريق فوريت هاي پليسي 110 و يا پليس فتا گزارش داده شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا