معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: ماهيت انتخابات در نظام جمهوري اسلامي ايران به‌نوعی است كه اخلاق زيربناي انتخابات محسوب می‌شود.

 به گزارش یزدفردا، روز چهارشنبه 7 بهمن‌ماه پنجمين جلسه كميسيون ارتقاء امنيت اجتماعي و اخلاقي استان با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و نمايندگان دستگاه‌های عضو اين كميسيون در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در اين جلسه اظهار داشت: انتخابات در اكثر نظام‌های سياسي دنيا ابزار كسب قدرت است اما انتخابات در ايران عرصه عرضه توانمندی‌ها براي خدمت به مردم است و با مفهوم قدرت به معناي مادي آن متفاوت است.
«محمدعلي طالبي» ادامه داد: در نظام جمهوري اسلامي ايران اخلاق در انتخابات بسيار مهم و ضروري است و همه دست‌اندرکاران، برگزاركنندگان، ناظران داوطلبان انتخابات و هواداران آن‌ها بايد در كنار وظايف قانوني خود به مباحث اخلاق در انتخابات نيز توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وي افزود: امنيت و آرامش جامعه متأثر از رعايت قانون و ارزش‌های اخلاقي در انتخابات است و لازم است تمام دستگاه‌هایی كه به‌نوعی با مردم در ارتباط مستقيم هستند، رسانه‌های گروهي استان و صداوسيما در اين زمينه به جامعه آموزش‌های لازم را بدهند و خود نيز الگويي از رعايت موارد اخلاقي در اين زمينه باشند.
رئيس ستاد انتخابات استان تصريح كرد: قطعاً يكي از اقداماتي كه می‌تواند در اين حوزه مؤثر باشد توجيه خود داوطلبان پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، مسئولان ستادهاي آن‌ها و هوادارانشان است و پس از نهايي شدن اسامي نامزدهاي انتخابات در مهلت قانوني حتماً جلسه‌ای توجيهي – آموزشي در اين رابطه برگزار خواهيم كرد.
طالبي اظهار داشت: شايسته است يك منشور اخلاقي درزمینه انتخابات و شرايط قانوني تبليغات را تدوين كنيم و در اختيار دست‌اندرکاران و داوطلبان انتخابات قرار دهيم.


مشاركت مردم، مهم‌ترین مؤلفه امنيت پايدار


معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ارائه گزارش طرح «شوراي معتمدين محلات» در رابطه با ارتقاي احساس امنيت اجتماعي توسط معاونت اجتماعي نيروي انتظامي استان در اين جلسه گفت: اين طرح يكي از طرح‌هایی است كه نيروي انتظامي استان  با تغيير رويكرد تهديد محوري به جامعه‌محوری به دنبال اجراي آن است و می‌توان اذعان داشت مهم‌ترین موفقيت نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در 20 سال گذشته همين رويكرد است كه هر چه بيشتر به مردم نزدیک‌تر شود و احساس امنيت اجتماعي را در جامعه ارتقاء بخشد.
وي ادامه داد: مهم‌ترین مؤلفه امنيت پايدار در هر جامعه‌ای مشاركت مردم است و اين مشاركت بايد در قالب منسجم، هدفمند و فعالانه صورت گيرد.
طالبي افزود: تحقق اين مهم نياز به سازوکارهایی دارد كه تشكيل شوراي معتمدين محلات يكي از اين سازوکارهاست.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار از تمام دستگاه‌های استان به‌ویژه شوراهاي اسلامي شهر و روستا خواست تا در اجراي طرح شوراي معتمدين محلات با معاونت اجتماعي نيروي انتظامي استان همكاري لازم را داشته باشند.
وي در پايان سخنان خود تصريح كرد: افرادي براي اين شورا انتخاب شوند كه مورد اعتماد و امين مردم باشند، تمرين كارگروهي را از قبل انجام داده باشند و در سير طبيعي فعالیت‌های اجتماعي خود توجه ویژه‌ای به مشاركت و كار جمعي داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا