استاندار يزد با اشاره به اهميت انتخابات پيش رو اظهار اميدواري كرد: با عنايت شوراي نگهبان در حوزه تأييد صلاحیت‌های داوطلبان، زمینه‌های رقابت گسترده‌تری فراهم و انتخاباتي رقابتي برگزار شود.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز پنجشنبه 8 بهمن‌ماه، شوراي اداري شهرستان خاتم با حضور استاندار يزد، فرماندار خاتم، امام‌جمعه هرات، مشاور استاندار در امور ايثارگران و اعضاي شوراي اداري شهرستان خاتم در سالن كنفرانس فرمانداري خاتم برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن گراميداشت فرارسيدن ایام‌الله دهه فجر و سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي اظهار داشت: ملت ايران با رهبري حضرت امام خميني (ره) و همبستگي، اتحاد و انسجام رژيم 2500 ساله شاهنشاهي را سرنگون و نظام جمهوري اسلامي ايران را مستقر كردند.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: ماه بهمن، بهار پيروزي ملت ايران است و خوشحاليم درزمانی سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن می‌گیریم كه با اجرايي شدن برجام، ايران اسلامي در بين كشورهاي منطقه و جهان داراي عزت، اقتدار و امنيت بی‌نظیری است.
وي افزود: مردم دنيا تلاش‌های دو سال و نیم‌گروه مذاکره‌کننده ايران را از شبکه‌های جهاني شاهد بودند و گروه ديپلماسي ايران با حمایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبري، تدبير رئیس‌جمهوری و منطق، آرامش، صبوري، شجاعت، ادب و تيزهوشي توانست به دنيا و كشورهاي قدرتمند آن ثابت كند كه ملت و دولت ايران جنگ‌طلب نيست، اهل منطق و گفتگو است و از حق خود و ملت‌های مظلوم دنيا دفاع می‌کند.
ميرمحمدي تصريح كرد: امروز درحالی‌که مردم كشورهاي منطقه و همسايه در جنگ، خونريزي و ناامني هستند، ملت ايران همراه با امنيت و آرامش زندگي می‌کنند كه اين نعمت بسيار بزرگي است و در اين رابطه مديون خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگراني هستيم كه با تقديم جان‌عزیزان خود از خاك و ناموس اين سرزمين دفاع كردند.
استاندار يزد با اشاره به ديدار با خانواده‌های شهداي شهرستان خاتم گفت: در اين سفر 79 خانواده شهيد مورد ملاقات 22 هیئت از مديران استاني قرار گرفتند و ما نيز با 3 خانواده شهيدان والامقام ديدار كرديم.
وي اظهار داشت: ديدار با خانواده شهدا، ایثارگری‌های آن‌ها را به ما يادآوري می‌کند و ما در خدمتگزاري صادقانه به مردم احساس مسئوليت بيشتري خواهيم داشت.


ضرورت مشاركت بالاي مردم در انتخابات


عالی‌ترین مقام اجرايي استان در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت بالاي انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اشاره و تصريح كرد: بايد تلاش كنيم انتخاباتي رقابتي داشته و در مقابل رأي مردم احساس مسئوليت داشته باشيم و از امانت آن‌ها صيانت كنيم تا ملت ايران بااحساس مسئوليت و اعتماد كامل در دو انتخابات پيش رو شركت نمايند.
ميرمحمدي ادامه داد: شايسته است با افزايش اعتماد عمومي زمينه حضور گسترده مردم در انتخابات را فراهم كنيم تا دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران با مشاركت بالاي مردم آگاه شوند كه با ملتي آماده، توانمند، معتقد و هميشه درصحنه روبرو هستند.
استاندار يزد ضمن تقدير از اقدامات و فعالیت‌های فرماندار شهرستان خاتم، بخشداران و مديران اين شهرستان افزود: اين همدلی‌ها و هماهنگی‌ها يك هم‌افزایی خوبي در شهرستان خاتم ايجاد كرده است و آثار و مزاياي آن به مردم برمی‌گردد.
وي تصريح كرد: مجموعه دستگاه‌های اجرايي استان در يك مسير مشخص و با يك هدف كه آن اقتدار و عزت نظام جمهوري اسلامي و خدمت صادقانه به مردم است مشغول فعاليت هستند.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: شهرستان‌های خاتم، بهاباد، بافق و ابركوه جزء شهرستان‌های كمتر برخوردار استان هستند و ما در توزيع اعتبارات به اين مناطق محروم و خدمت به مردم آن از هيچ كوششي دريغ نمی‌کنیم.
ميرمحمدي ادامه داد: توزيع اعتبارات ما شفاف است و هيچ مسئله مبهمي با مردم نداريم و رسيدگي بيشتر به مناطق محروم استان را در دستور كار خود قرار داده‌ایم.
استاندار يزد اظهار داشت: در اين رابطه گازرساني به نقطه‌نقطه استان در اولويت كاري مسئولان ارشد استان است و علی‌رغم كمبود اعتبارات و تنگناهاي مالي دولت تدبير و اميد، براي پروژه گازرساني به استان 80 ميليارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته بود و اين در حالي است كه در بهترين شرايط در دولت قبل اين اعتبار 37 ميليارد تومان بوده است.
وي در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با همدلي، همبستگي و تلاش مضاعف زمينه توسعه پايدار استان در حوزه‌های مختلف فراهم شود.
فرماندار شهرستان خاتم نيز در شوراي اداري اين شهرستان ضمن تقدير از توجه استاندار يزد و معاونين استاندار به مناطق محروم استان اظهار داشت: آثار اين نگاه عدالت محور و توسعه متوازن را در توسعه شهرستان خاتم شاهد هستيم.
«محمد زاده رحماني» ادامه داد: شهرستان خاتم در دولت تدبير و اميد علاوه بر كشاورزي و دامپروري در حوزه گردشگري و صنعت نيز حرف‌هایی براي گفتن دارد و اميدواريم با توسعه جاده‌های مواصلاتي و راه‌های خاتم بيشتر از گذشته شاهد پيشرفت اين شهرستان باشيم.
در ابتداي اين جلسه امام‌جمعه هرات و برخي از اعضاي شوراي اداري شهرستان خاتم مشكلات اين شهرستان ازجمله كمبود اعتبارات، توجه به امور زيربنايي، احداث راه‌آهن و جاده‌های مواصلاتي، توجه به حوزه بهداشت و درمان و احداث يك مركز درماني و كنترل آب‌های زيرزميني با نصب كنتور هوشمند را با استاندار يزد مطرح كردند.
گفتني است در پايان جلسه شوراي اداري شهرستان خاتم از «مجتبي دهقان» دارنده مدال برنز دانشجويان كشور در رشته تكواندو و «عليرضا قره چاهي» دارنده مدال نقره بسيج كشوري در رشته كشتي با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا