دومين جلسه انجمن ميراث فرهنگي شهرستان تفت با حضور فرماندار، و اعضاي انجمن ميراث فرهنگي و مدير کل ميراث فرهنگي استان در محل فرمانداري تفت برگزار شد.

در ادامه تشکيل سلسله جلسات انجمن هاي ميراث فرهنکي در تمامي شهرستان هاي استان، طي برنامه ريزي صورت گرفته دومين جلسه اين انجمن با حضور محمد مهدي شرافت مدير کل ميراث فرهنگي استان در شهرستان تفت برگزار گرديد.

مهندس شرافت در اين جلسه اظهار داشت: انجمن هاي ميراث فرهنگي به نوعي حاميان ميراث گرانقدر و گرانبهاي هستند و وظيفه اصلي اين انجمن ها، فرهنگ سازي عمومي در زمينه اهميت حفظ و حراست از مواريث فرهنگي، جلوگيري از تخريب آثار و ابنيه تاريخي و جذب مشارکت ها مردمي و استفاده از ظرفيت هاي موجود در منطقه است.

در اين جلسه شرافت تصريح نمود: انجمن ها واسطه بين مردم و دولت هستند و تشکيل انجمن ميراث فرهنگي مصداق هم دلي و هم زباني است.

 وي افزود: در راستاي تحقق اهداف کلان سازمان متبوع، اساسنامه انجمن ميراث فرهنگي نيز مي بايست در سه حوزه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تهيه و تنظيم گردد تا حدود وظايف و اختيارات اين انجمن شفاف و مشخص شود و اعضاي محترم بتوانند ضمن رعايت قوانين و ضوابط اين اساسنامه، فعاليت هاي جمعي خود را در اين سه حوزه که به نوعي هرکدام لازم و ملزوم يکديگر هستند با هماهنگي و همسان با سياست هاي اين سازمان انجام نمايند.

مدير کل ميراث فرهنگي استان بيان نمود: يکي از الزامات در حوزه ميراث فرهنگي شهرستان تفت، ثبت بافت تاريخي اين شهر در قالب باغشهر مي باشد که با توجه به اهميت و ارزش  بافت قديمي و باغ هاي هم پيوند، ضروريست اين مهم با قيد فوريت برنامه ريزي و اجرا گردد و در حوزه گردشگري نيز مي بايست ضمن معرفي مناسب تمامي جاذبه هاي گردشگري شهرستان، از تمامي ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود استفاده بهينه به عمل آيد تا بتوان فضاي در استان ايجاد نمود که همشريان و حتي گردشگراني که از اقصي نقاط جهان به اين استان سفر مي کنند از اين جاذبه ها که شامل: آثار و ابنيه تاريخي، اماکن تفريحي و سايت هاي گردشگري بازديد نمايند و اين خود باعث مي شود تا فرهنگي گردشگري نيز بدرستي بين آحاد مردم توسعه يابد.

در ادامه اين مقام مسئول اضافه نمود: نظر به پيگيري هاي انجام شده از سوي اداره کل ميراث فرهنگي استان، مشکلات واگذاري زمين هتل پنج ستاره در شهرستان تفت مرتفع گرديده و اقدامات نهايي در خصوص اين واگذاري در دست اقدام مي باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا