سید محمد حیدری

7 اسفند ماه 1394 روز سرنوشت ساز و حضور ملت به پای صندوق رای و انتخاب نماینده اصلح جهت کرسی ساختمان بهارستان است. مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) اخیرا در این خصوص فرمایشاتی را ایراد فرمودند و معظم له بر انتخاب نماینده اصلح و حضور عموم مردم در صحنه انتخابات تاکید فرمودند.
نماینده باید برای مردم و کشور طرح، برنامه و راه حل داشته باشد و آن را قانون مند نماید داشتن طرح و برنامه اگر چه لازم است ولی کافی نیست و می تواند از جمله ملاک های اصلح بودن باشد.
تایید صلاحیت به این معنی نیست که همه تایید شدگان اصلح هستند بلکه این موضوع حداقل شرایط است و ملت فهیم و با بصیرت باید اصلح را خود بررسی ، شناسایی و انتخاب کنند
فردی که برای کرسی نماینده مجلس انتخاب می شود باید شناخت کامل از جایگاه مجلس شورای اسلامی  و قانون را داشته باشد.
ایمان، دیانت، بصیرت، مقبولیت مردم، داشتن روحیه مبارزه و  رویارویی با زیاده خواهی  و زورگویی  امپریالیزم آمریکا و همچنین صهیونیزم اسرائیل، شجاعت و دلسوز بودن انقلاب،نظام و مردم و... شروط و معیار های اصلح است و کسانی که از طرف ملت انتخاب می شوند باید بتوانند نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی کشور را داشته باشند.
مطابق ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی  انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشد  اعتقاد و التزام عملی به اسلام و  نظام مقدس جمهوری اسلامی  ایران و ابراز وفاداری به  قانون اساسی  و اصل مترقی ولایت مطلقه  فقیه ، داشتن حداقل مدرک تحصیلی فوق لیسانس یا معادل آن ، نداشتن  سوء شهرت  در حوزه انتخابیه ، سلامت جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی  ، دارا بودن حداقل سن 30سال و حداکثر 75 سال از شرایط ایجابی یک نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی  می باشد
بدیهی است که  التزام  عملی داوطلبان  نمایندگی مجلس به اسلام و نظام باید حتما از سوی مراجع بررسی کننده،  صلاحیت آنان احراز شده باشد و نمی توان به صرف اقرار داوطلبان به این موضوع اکتفا کرد
رد صلاحیت  بعضی از عزیزان داوطلب  بیان کننده این است که امتیاز شرایط کرسی نمایندگی مجلس را کسب ننموده اند و امید واریم با تلاش و کوشش ، تهذیب نفس و بصیرت کامل در سال های آتی بتوانند کسب امتیاز نمایند.
انتظار است مسئولین نظام در پست های مناسب از تخصص و پتانسیل های  این بزرگواران به منظور خدمت رسانی به انقلاب و نظام از آن ها بهره گیرند.
لذا نظر با اینکه  هدف داوطلبان  و سایر دوست داران نظام و انقلاب ، حضور و تشویق عموم مردم به پای صندوق رای می باشد،  می توانند از بین نامزد های تایید صلاحیت شده نیز انتخاب داشته باشند و رای خود را به صندوق بیندازند.
ضمنا در این برهه از زمان که دشمن نزدیک مرزهای آبی و خاکی این مرز و بوم توطئه، کمین و صف آرایی نموده اند با حضور در صحنه انتخابات باید انقلاب، نظام مقدس جمهوری اسلامی  و در نهایت خودشان را بیمه نمایند . انشا ا....



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا