معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: گرچه سرعت پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف با وجود مشكلات، نقاط ضعف، تحريم ها و جنگ تحميلي متفاوت بوده است، اما در حوزه بهداشت و سلامت توانسته ايم به افتخارات قابل توجهي دست پيدا كنيم.

به گزارش اداره کل روابط عمومي استانداري به نقل از روابط عمومي فرمانداري يزد، همزمان با سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در مراسمي با حضور معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، مشاور وزير بهداشت،‌درمان و آموزش پزشكي، فرماندار يزد، نماينده مردم يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد و جمعي از مسئولين حوزه بهداشت و درمان استان طرح ملي تحول سلامت در حوزه بهداشت در پايگاه بهداشت نجف آباد يزد افتتاح و رونمايي شد.
" محمد علي طالبي " در اين مراسم با تبريك فرا رسيدن ايام الله دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت: حاكميت بخشيدن به ارزشهاي انساني و اسلامي، رفع نابرابري هاي و توسعه خدمات به همه مردم و اقشار جامعه از بركات انقلاب اسلامي بوده است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با بيان اينكه كارنامه انقلاب اسلامي و نظام مقدس جمهوري اسلامي در طول بيش از سه دهه مملو از افتخارات بزرگ است گفت: گرچه سرعت پيشرفت كشور در عرصه هاي مختلف با وجود مشكلات، نقاط ضعف، تحريم ها و جنگ تحميلي متفاوت بوده است، اما در حوزه بهداشت و سلامت توانسته ايم به افتخارات قابل توجهي دست پيدا كنيم.
وي تصريح كرد: يكي از مهمترين دلايل موفقيت در اين بخش در جمهوري اسلامي اتكاء به نيروي انساني است كه به خوبي در دوران انقلاب در مراكز آموزش عالي تربيت شده و اين نيرو توانسته با به كارگيري و استفاده از توان مشاركت مردم و توجه جدي دولت و مجلس شوراي اسلامي به موفقيت هاي خوبي دست يافته كه اوج آن در تحول نظام سلامت مشاهده مي شود.
" طالبي " با اشاره به دغدغه دولتمردان تدبير و اميد مبني بر اجراي اين طرح در سطح كشور خاطرنشان كرد: اين طرح به همت دولت يازدهم و با حمايت مقام معظم رهبري اجرا شده و كه در اين ايام شاهد توسعه بخش سلامت و بهداشت در مناطق حاشيه شهرها و محروم هستيم.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با تأكيد به اينكه اجراي طرح ملي تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و توجه به مناطق محروم در امتداد شعار جمهوري اسلامي است افزود: اميدواريم در استان يزد نيز به مانند گذشته موفقيت هاي خوبي را در توسعه و ترويج بخش سلامت كسب نماييم و بتوانيم شاخص هاي سلامت را روز به روز ارتقاء دهيم.
شاين ذكر است با اجرايي شدن طرح ملي تحول سلامت در حوزه بهداشت خدماتي نظير مراقبت فعال از سلامت تمام گروه هاي سني، مشاوره  و مراقبت از تغذيه سالم و فعاليت بدني، مشاوره و تأمين بهداشت روان و كنترل آسيب هاي اجتماعي، سلامت دهان و دندان، تشكيل پرونده فعال الكترونيك سلامت كليه شهروندان و خود مراقبتي به كليه شهروندان ارائه مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا