مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان يزد از بهره برداري 81 پروژه برق شهری و روستایی همزمان با سي و هفتمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در این استان خبر داد .

مهندس محمدرضا صحتي در آستانه سي و هشتمین بهار انقلاب اسلامي اظهار داشت: اين طرحها در پنج محور ‌ برق رسانی روستایی ، توسعه و احداث، ‌اصلاح و بهينه سازي شبكه هاي برق و ‌تامين روشنايي درمناطق شهری و روستایی با اعتباري بالغ بر 180 هزار و نهصد و شصت  ميليون ریال اجرا شده است.

وی با بيان اينكه بهره برداری از طرح های یادشده نقش مهمی در پایداری شبکه و توسعه خدمات رسانی به مشترکان دارد ، عنوان كرد: با اجراي 28 طرح توسعه و احداث شهري و روستايي افزون بر 16 هزار متر شبكه فشار متوسط ، 50 هزارمترشبكه فشارضعيف با كابل خودنگهدار و يك هزار و 114 دستگاه چراغ پر بازده به تجهيزات شبكه استان يزد افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان يزد تصريح كرد : در حوزه روشنايي، 21 پروژه با احداث بيش از یک هزار و 180 شبكه فشار متوسط و قریب به 18 هزار متر شبكه فشار ضعيف با هزينه بالغ بر  13110 ريال به بهره برداري مي رسد.

مهندس صحتي برق رساني برق رسانی به دو روستای زیر ده خانوار را مورد اشاره قرار داد  و خاطرنشان كرد: در اين راستا 3750متر شبكه فشار متوسط و فشار ضعیف براي برق رساني به دو پروژه تامین برق روستای سپیدان در اردکان و لاتفتيون اشکذر احداث شده است.

وي با بيان اينكه 56 دستگاه پست هوايي به ظرفيت 2500 كيلوولت آمپر به تاسيسات موجود افزوده شده است اذعان كرد: شركت توزيع نيروي برق بر اساس رويكرد وزارت نيرو  فرهنگ سازی گسترده ای را برای  استفاده از انرژي هاي تجديد پذير آغاز کرده و با بهره گیری از فناوری های نوین ،  خدمات گسترده ای را به مردم دارالعباده یزد  ارائه می دهد.

مهندس صحتي ، بهره برداري از پروژه های بهینه سازی شهری و روستایی  در سطح استان را از ديگر طرح هاي ايام ا.. دهه فجر برشمرد و افزود : 23 هزار 219  متر شبكه فشار متوسط و نزدیک به 180 هزار  متر شبكه فشار ضعيف، بهینه سازی  شده است.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد پاسخگویی هوشمند به مشترکین برق در مرکز فوریتهای برق ، خدمات نوین نظیر قرائت ، بازدیدمحل و چاپ قبوض برق مصرفی در محل مشترکین با استفاده از فناوری های نوین و ثبت در سامانه اطلاعات مکانی را از خدمات جدید این سازمان برشمرد.

مهندس صحتي با بيان اينكه تعداد مشتركين برق استان يزد از 600 هزار مشترك فراتر رفته است تاكيد كرد: استفاده از شيوه هاي نوين مديريت شبكه براي استمرار انرژي الكتريكي و افزايش قابليت اطمينان شبكه ، فرهنگ سازي و اصلاح الگوي مصرف مشتركين، گسترش و توسعه خدمات الکترونیک از برنامه هاي استراتژيك اين شركت محسوب مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا