یزدفردا"مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اخذ 436 سند مالکیت موقوفات برای 63 هکتار از اراضی وقفی از ابتدای سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل با اعلام این خبر افزود: در راستای حفظ و صیانت از حقوق موقوفات و جلوگیری از تصرف رقبات یکی از اولویت های مهم در سازمان اوقاف و امور خیریه تثبیت و اخذ اسناد مالکیت رقبات موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه می باشد .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود:  از ابتدای سال جاری تا کنون 436 سند مالکیت موقوفات برای 633 هزار متر مربع از اراضی وقفی اخذ شده است.  

وی همچنین با اشاره به آمار ثبت شده در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان یزد افزود: از ابتدای سال جاری 6 هزار و یکصد و هفتاد و چهار فقره اجاره نامه برای رقبات موقوفه استان تنظیم یا تجدید شده که بیشترین آن در شهرستان های یزد ، اردکان و میبد صورت گرفته است.

عادل در ادامه تاکید کرد: اجرای امینانه نیات واقفین که یکی از اصلی ترین وظایف متولیان امر وقف است در صورتی محقق خواهد شد که حق و حقوق موقوفات به صورت عادلانه پرداخت گردد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد آگاهی بخشی از احکام و قوانین وقف را برای مستاجرین و جامعه ضروری دانست و اظهار داشت : تلاش شده از طرق مختلف و ابزار های مختلف رسانه ای به خصوص صدا و سیما احکام و مسائل وقف برای مردم بیان شود.

وی همچنین سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه را یکی از ابزار های نوین الکترونیکی مدیریتی دانست که در شفاف سازی مالی و گزارش گیری منظم و دقیق متولیان وقف را کمک شایانی خواهد داد.

گفتنی است استان یزد 11 هزار 900 موقوفه و افزون بر 43 هزار رقبه دارد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا