كارگاه آموزشي زنان شاغل، خانواده هاي سالم به سمت دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد برگزار شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، كارگاه آموزشي زنان شاغل، خانواده هاي سالم با حضور مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و نمايندگان زن دستگاههاي اجرايي استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين كارگاه آموزشي اظهار داشت: دولت تدبير و اميد برنامه هاي ويژه اي براي اشتغال زايي و افزايش مشاركت بانوان دارد.
وي ادامه داد: زنان شاغل نقش مهمي در تحقق اقتصاد مقاومتي و رونق اقتصادي دارند و خوشبختانه نمونه هاي زيادي از زنان موفق و كارآفرين در حوزه فعاليتهاي اقتصادي در استان يزد داريم كه مي توانند الگويي براي بانوان فعال در اين حوزه باشند.
خامسي هامانه افزود: بيش از 50 درصد نيروي كار كشور را زنان تشكيل مي دهند اما متأسفانه آماري كه در رابطه با اشتغال زنان منتشر مي شود آمار خوشايندي نيست.
مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تصريح كرد: زنان شاغل به جهت ايفاي دو وظيفه مهم خانواده و كار، نيازمند توجه ويژه هستند تا ضمن تأييد امنيت شغلي و بهره مندي از مزاياي اشتغال بتوانند وظيفه مهم همسري و مادري خود را نيز به درستي انجام دهند.
گفتني است در اين كارگاه آموزشي «محمود گلزاري» مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نقش زنان شاغل در اجتماع و سلامت خانواده و جامعه را تبيين نمود و برخي از نمايندگان زن دستگاههاي اجرايي به بيان ديدگاهها و سؤالات خود در اين حوزه پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا