مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گفت: بخشي نگري يكي از آسیب‌های موجود در بحث خانواده است و ضروري است با استفاده از نظرات متخصصين و صاحب‌نظران حوزوي و دانشگاهي درزمینه یکپارچه‌سازی و هماهنگي برنامه‌های دستگاه‌های دولتي و نهادهاي غيردولتي در موضوع خانواده برنامه‌ریزی گردد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، دومين جلسه كميته تخصصي تحكيم بنيان خانواده استان با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، تعدادي از اساتيد دانشگاه، مشاوران خانواده، اعضاي سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه خانواده و نمايندگان دستگاه‌های اجرايي استان در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين جلسه ضمن گراميداشت فرارسيدن دهه مبارك فجر اظهار داشت: هدف از تشكيل اين كميته تخصصي بحث و تبادل‌نظر صاحب‌نظران و اساتيد دانشگاه در رابطه با چهار محور: ازدواج، طلاق، روابط زوجين و روابط والدين با فرزندان هست و استان يزد در اين زمینه‌ها طرح‌های خوبي اجرا كرده و موفقیت‌هایی داشته است.
وي ادامه داد: جامعه امروز با تغييراتي همراه است و در حال گذر کردن از موقعيت سنتي به مدرنيته هستيم كه بايد اين تغييرات براي برنامه‌ریزی‌ها در حوزه خانواده مدنظر قرار گيرد.
خامسي هامانه افزود: در برخي از حوزه‌های مرتبط با خانواده با فقر منابع اطلاعاتي روبرو هستيم كه در اين رابطه بايد از فضاهاي مجازي و شبکه‌های اجتماعي به‌عنوان يك فرصت براي امر آموزش و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها استفاده كنيم و نحوه استفاده صحيح از اين فضاهاي مجازي را نيز آموزش دهيم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري گفت: خوشبختانه طرح‌های خوبي درزمینه كاهش طلاق در سال‌های اخير در استان يزد انجام‌شده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري تصريح كرد: نرخ رشد طلاق در استان يزد با افزايش همراه بوده كه خوشبختانه براي كنترل و كاهش اين نرخ رشد طرح و برنامه‌های خوبي در 2 سال گذشته در استان اجراشده است و در حال حاضر در حوزه طلاق در بين استان‌های كشور، رتبه 28 راداریم.
وي با اشاره به تغييرات ارزشي و هنجاري پرشتاب عصر حاضر، لزوم تعامل بین‌رشته‌ای از حوزه‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، تربيتي، اقتصاد و مديريت و پزشكي براي رسيدن به يك برنامه‌ریزی دقيق، علمي، كارآمد و منطقي را در حوزه خانواده مهم برشمرد.
خامسي هامانه در پايان سخنان خود تصريح كرد: مباحث مرتبط با حوزه خانواده پس از آسیب‌شناسی و بررسی‌های بيشتر در كميته تخصصي تحكيم بنيان خانواده در تدوين سند مسائل راهبردي و عملياتي زنان و خانواده در استان موردتوجه قرار خواهد گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا