یزدفردا" فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این‌که «فیلم‌های بسیار زیادی از روند دستگیری تفنگداران آمریکایی وجود دارد»، گفت: ما حقارت را برای کسی دوست نداریم اما اگر خباثت‌های آمریکا وجود داشته باشد این فیلم‌ها را پخش می‌کنیم.


سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با 4 تن از فرماندهان این نیرو که شناورهای متجاوز آمریکایی را در محدوده جزیره فارسی توقیف کرده و تفنگداران متجاوز آمریکایی را بازداشت کرده بودند، در نشست علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

او در مجلس با تشریح روند دستگیری ملوانان آمریکایی گفت: «از این ماجرا فیلم‌های بسیار زیادی وجود دارد که تنها چند دقیقه آن بیشتر نشان داده نشده است. ما ساعت‌ها فیلم داریم که در آن حقارت‌های وحشتناکی برای آمریکایی‌ها وجود دارد. حال اگر مسئولان آمریکایی از روی سر گذاشتن دست های تفنگدارانشان اینگونه عصبانی، ناراحت و خجالت‌زده شده‌اند، فیلم‌هایی داریم که این حالت را صدبرابر می‌کند.»

او تصریح کرد: «اطلاعات بسیار زیادی از لپ‌تا‌پ‌ها، کامپیوترهای شناور و موبایل‌ها استخراج کرده‌ایم که هزاران صفحه است و امکان انتشار آن وجود دارد و متناسب با تصمیم گرفته شده قابل ارائه است.»

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی متجاوز به آبهای سرزمینمان گفت: «این چهارمین بار است که نیروهای آمریکایی و انگلیسی یعنی هر کدام دو بار دستگیر شده‌اند که این افتخاری برای همه ماست. چون ما تنها کشوری در دنیا هستیم که قادریم بدون هیچ گونه واهمه و نگرانی حاکمیت کامل را اعمال کنیم، توانمندی که در جمهوری اسلامی وجود دارد و آن را ادامه می‌دهیم.»

او ادامه داد: «خداوند در حساس‌ترین زمان یعنی وقتی که شیطان بزرگ و همپیمانانش می‌خواستند با شروع برجام خسارت‌هایی را برای ملت ما به جای گذارند خداوند آن روند را بر هم زد به طوری که از صفر تا صد این موضوع به هیچ وجه برنامه‌ریزی غیر خدایی نبود. بشر نمی‌تواند این گونه برنامه‌ریزی کند که صفر تا صد آن به بهترین شکل انجام شود بدون آنکه ضرر و زیانی به جای داشته و نفع بسیار زیادی به جای گذارد.»

فرمانده‌ی نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه جزیره‌ی فارس یک جزیره‌ی بسیار کوچکی است گفت: ما این جزیره را به زمین فوتبال تشبیه می‌کنیم چون حدود 500 متر طول و 400 متر عرض دارد. ما در این جزیره سال‌هاست که مستقریم و در حالی که 130 کیلومتر از ساحل دور است از همه جهات در آن آمادگی کامل داریم.

او افزود: «بین جزیره فارسی و عربی آبهای سرزمینی نصف می‌شود که 5 مایل برای ما و 5 مایل برای جزیره‌ی عربی است. طبق برنامه آمریکایی‌ها باید به جزیره عربی می‌رفتند اما موتور شناور خراب می‌شود و آنها درگیر مشکل موتور شده و جریان دریا آنها را چند صد متر آن طرف‌تر در آبهای سرزمینی ما می‌آورد. در همین زمان بچه‌های ما حاضر بودند و خود آنها نیز فهمیدند که وارد آبهای سرزمینی ما شدند.»

روز گذشته سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه و چهار تن از فرماندهان این نیرو به خاطر بازداشت ملوانان نیروی دریایی آمریکا از مقام معظم رهبری  نشان فتح دریافت کردند.

نشان که در سه رده فتح ۱، ۲ و ۳ است از سوی رهبر معظم انقلاب به اعضای نیروهایی مسلح  که پیروزی چشم‌گیر داشته‌اند داده می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا