یزدفردا"کلیمانجارو، بلندترین قله قاره آفریقا با 5 هزار و 895 متر ارتفاع، آتشفشانی نیمه خاموش محسوب می‌شود که در کشور تانزانیا و در مرز این کشور با کنیا قرار گرفته است.

 
به گزارش تابناک، منطقه کوهستانی کلیمانجارو که یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری شرق آفریقاست، به توریست‌ها امکان می‌دهد تنها به فاصله ۵ روز کوهنوردی، ۲محیط گرمسیری و یخچالی را در کنار هم تجربه کنند و همین قابلیت استثنایی موجب شده تا سالانه بیش از ۴۰ هزار توریست روانه این منطقه شوند.
 
نادر دهقانی، چشم پزشک جهرمی که 65 سال سن دارد، با سفر به تانزانیا موفق شد تا بلندترین قله آفریقا را فتح کند.
 
این پزشک جهرمی درباره صعود خود به کلیمانجارو به خبرنگاران گفت: ما در قالب یک گروه سه نفره به سمت قله کلیمانجارو حرکت کرده و از مسیر مارانگو که دشوارترین راه برای رسیدن به این قله است راهی کلیمانجارو شدیم.
 
وی با بیان اینکه به اعتقاد کارشناسان شانس صعود از این مسیر تنها 40 درصد است، افزود: از 208 کوهنوردی که از مسیرهای مختلف به سمت قله حرکت کردند تنها 37 نفر موفق به صعود شدند که گروه ما از نخستین‌ گروه‌هایی بود که توانست زودتر به قله کلیمانجارو برسد.
 
دهقانی بیان کرد: صعود ما به بلندترین قله آفریقا 3 روز و نیم طول کشید و در کوتاه‌تر از مدت پیش‌بینی شده موفق به فتح این قله شدیم.
 
این پزشک جهرمی تصریح کرد: صعود یک پزشک ایرانی با سن بالا به این قله مورد استقبال تلویزیون تانزانیا قرار گرفت و سبب گفتگوی بنده با رسانه این کشور شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا