نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: تعامل حوزه و دانشگاه باید به گونه‌ای انجام شود که این دو نهاد با مشارکت هم اقدام به تربیت معلم کنند.
آیت‌الله محمدرضا ناصری در جلسه هماهنگی حوزه و دانشگاه یزد، با اشاره به اینکه در غرب پس از اینکه عده‌ای از دین زده شدند، سعی بر جدایی دین و علم شد، اظهار داشت: این اقدام در غرب در حالی رخ داد که علم هیچ منافاتی با علم ندارد و در واقع علم و عقل رکنی از دین به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه در جوامع مکتبی و مذهبی دنیا روی این موضوع به صورت ویژه کار شد، گفت: در کشورهای دینی از جمله ایران هم سعی کردند که سیاست را جدای از دین نشان دهند و بگویند که با دین نمی‌توان امور یک کشور را اداره کرد.
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: با این وجود در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران، تمام کسانی که توکل و ایمان بهتر و بیشتری داشتند، موفق تر بودند که نمونه این موفقیت را ما در صنایع موشکی و دفاعی ایران می بینیم.
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب هیچ زمانی در ذهن خود تصور هم نمی‌کردند که جمهوری اسلامی ایران به این موفقیتها دست پیدا کنند، گفت:
نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: در نقطه مقابل هم متاسفانه فعالیتهای ضد دینی دشمنان قدری اثرگذار بود به گونه‌ای که توجه به نماز در جامعه کاهش یافته و حتی در یک همایش، مجری نمی‌تواند هنگام نماز، بیان کند که همایش برای نماز تعطیل شود.
وی به اهمیت بحث وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مراحل زیادی دارد که یکی از این مراحل، داشتن ارتباطات و برداشتن پرده‌هایی است که بین این دو نهاد مهم قرار گرفته است.
امام جمعه یزد ادامه داد: زمینه‌های این موضوع در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد اما تا به حال به آن به صورت درست عمل نشده است.
آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: باید روند کار بر این گذاشته شود که ایده‌های غربی که فرزندان ما را نسبت به اعتقاداتشان بی‌تفاوت می‌کنند را بررسی کنیم و بتوانیم جلوی تحرکات غرب در این زمینه را بگیریم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: موضوع دیگری که باید به صورت ویژه مورد توجه حوزه و دانشگاه باشد، بحث تربیت معلم است، اساتید در این زمینه باید تمام تلاششان بر تربیت معلمی دل‌سوز و دین‌مدار باشد.
وی گفت: تبادل افکار حوزه و دانشگاه باید به گونه‌ای افزایش یابد که دغدغه تربیت دینی برای اساتید تبیین شود و آنها هم این دغدغه را به دانشجویان خود انتقال دهند.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا