یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی" در اثر توسعه ی روابطمان با افراد مصمم، به پیشرفت فردی و با روحیه، انرژی، انگیزه و سطح توقعات ما بالاتر رفته و به بیش از آنچه که لیاقتش را داریم دست می یابیم.

1. با افراد متمرکز و مثبت اندیش نشست و برخاست کنید

کسانی که همواره برایتان آموزنده بوده و هرگز انرژی ارزشمند شما را با شکوه و شکایت یا نگرش های بی روح و ملالت آور به تحلیل نمی برند. در اثر توسعه ی روابطمان با افراد مصمم به پیشرفت فردی و با روحیه، انرژی، انگیزه و سطح توقعات ما بالاتر رفته و به بیش از آنچه که لیاقتش را داریم دست می یابیم.

2. در روابطتان با افراد بیشتر گوش کنید و کمتر صحبت کنید

از قانون 40/60استفاده کنید.60درصد گوش دهید و 40درصد صحبت کنید. این کار نه تنها سبب افزایش محبوبیت شما می شود (وقتی به حرف های طرف مقابل در سکوت و با اشتیاق گوش می کنید آن شخص احساس ارزشمند بودن می کند و شما را بیشتر دوست خواهد داشت)، بلکه با گوش دادن، هر روز نکته ای جدید از دیگران یاد می گیرید هر اندازه که متخصص و باهوش باشید بازهم ممکن است دیگری چیزی را بداند که شما آن را بلد نیستید. نشانه ی حقیقی یک انسان مطمئن و بالغ مانند کسی است که تمام فرصت ها را شانسی برای یادگیری می پندارد. حتی برای آموزگاران نیز معلمانی وجود دارد.

3. هرگز شکایت نکنید

کسی که شکایت می کند بدبین بوده و در هر کار و ایده جدیدی به دنبال نکات منفی آن می گردد، مردم را از آن منصرف ساخته و کمتر در کاری موفق می شود. از یک نقطه نظر کاملا روانشناختی، همه چیز دوبار ساخته می شود: یک بار در ذهن و یک بار در واقعیت. پس روی نکات مثبت تکیه کنید. وقتی اندیشه ای منفی به ذهنتان رو می آورد، فورا آن را با یک اندیشه ی مثبت جایگزین کنید. همواره مثبت بر منفی غالب است و همواره باید ذهنتان را به گونه ای عادت دهید که تنها به بهترین ها فکر کند.

آنچنان محکم باشید که هیچ چیز نتواند شما را از مسیر طراحی شده تان به سمت موفقیت بازدارد. آنچه خواهان آنید را مجسم کرده و از هر نظر باورش کنید. بدون شک محقق خواهد گشت.

4 .ضعف های دوستان یا همکارانتان را نادیده بگیرید

اگر در پی نقص ها باشید، بدون شک نقص ها را خواهید یافت. آن قدر پخته باشید که بتوانید از ناکامی های کوچک دیگران چشم پوشیده و خوبی های ذاتی آن ها را ببینید. می توانیم از همه درس بگیریم.

برای داشتن یک زندگی شاد، وجود دوستان ضروری است به خصوص دوستانی که تجربه ها و خنده های مشترکی با شما داشته اند. به دوستانتان زنگ بزنید، برای آن ها کتاب یا چیزهای کوچک دیگری هدیه بخرید که می دانید دوست دارند. «قانون کشت و زرع» نه تنها در مورد روابطمان با دیگران، بلکه در سایر زمینه های زندگی نیز بکار می آید، هرچه بکارید درو می کنید؛ برای اینکه دوستان خوبی داشته باشید باید اول خودتان دوست خوبی باشید.

5. اوقات استراحت را در برنامه ی هفتگی تان مشخص کنید و در عمل به آن ها به هیچ چیز رحم نکنید

بدون شک در زمانی که برای یک ملاقات مهم با رئیس شرکت تان یا بهترین مشتری تان تعیین کرده اید کار دیگری را نخواهید گنجاند، پس چه دلیلی دارد وقتی را که جهت سرمایه گذاری روی خود تعیین کرده اید به زمان دیگری موکول می کنید؟ ما باید وقتی هم برای استراحت و شارژ باطری هایمان برای خود درنظر بگیریم.

تمام بعدازظهر جمعه را به خودتان اختصاص دهید، مطالب تازه و کتاب های الهام بخش بخوانید، موسیقی گوش کنید، کارهای مورد علاقه تان را انجام دهید و در یک کلام استراحت کنید. این عادت همچون لنگری شما را طی هفته با انگیزه و اثر بخش نگاه می دارد.

6. کمی کناره گیر و درونگرا باشید

اجازه ندهید که همه کس، همه چیز را در موردتان بداند. هرگز در مورد سلامتی، ثروت و امور شخصی تان با هیچ کس خارج از خانواده درجه یکتان صحبت نکنید. در این ارتباط همیشه منضبط باشید.

7. فهرستی از تمام ضعف هایتان تهیه کنید

یک فرد حقیقتا روشن ضمیر و دارای اعتمادبه نفس، به ضعف هایش توجه کرده و به صورتی هوشمند در صدد بهبود آن ها بر می آید. در خاطرتان بسپارید که حتی قوی ترین و بزرگترین افراد نیز ضعف هایی دارند. منتها برخی در پنهان کردن آن ها ماهرترند. همچنین صفات خوبتان را نیز بشناسید و آن ها را تقویت کنید.

منبع : اینترنت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا